Не правете тази грешка, свързана с двигателя и климатика на колата

През горещите дни климатикът е най-добрият начин да се справите с жегата и задушния въздух в колата. Но много често шофьорите не мислят за правилата за неговата експлоатация. В резултат на това рано или късно хладният въздух първо спира да постъпва в салона, а след това се появява миризмата на влага и мухъл.

Оказва се, че когато става въпрос за охлаждане, повечето шофьори просто натискат бутона с надпис „A/C“ и настройват температурата по свой вкус.

Когато автомобилът спира на място, двигателят просто се изключва, а при повторно включване на мотора климатикът се включва автоматично.

Този подход, според единодушното мнение на автомеханиците, води до някои негативни последици. По-конкретно, проблемът при такава работа на климатичната система е, че ако просто изключите двигателя при работещ климатик, това ще доведе до образуване на конденз във вентилационните тръби.

И наистина, основните правила на физиката напомнят на всеки собственик на автомобил, че когато климатикът е включен, се създава значителна разлика в температурата на въздуха в колата и навън. Естествено, в този случай не може да не се получи кондензационен ефект, който образува влага.

По този начин през лятото, когато климатикът на колата е включен, ако колата стои на място, мнозина са забелязали, че под дъното на машината на асфалта се образува петно ​​от капеща вода – точно така работи отвеждането на конденза, както при всички климатици.

Оказва се, че преди да изгасите двигателя, климатикът трябва да бъде изключен предварително. В противен случай съществува риск от оставане на кондензат. Това от своя страна ще е съпроводено с повреда на климатика и разпространение на неприятна миризма в салона, тъй като във влажна среда бактериите и мухълът се размножават много бързо.  

Харесайте  и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!