Samsung продължава да е на първо място по производство на смартфони и през третото тримесечие на 2021г.

var md = new MobileDetect(window.navigator.userAgent); if(md.mobile()) { document.write (''); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); } else { document.write (''); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); }
" data-essbisHoverContainer="">

Moбилната индустрия става все по-конкурентна с всяко изминало тримесечие. Хардуерната криза засяга производителите, но не може да забави напълно растежа. Статистическите данни на Canalys за третото тримесечие разкриват, че в глобален мащаб са продадени 326 млн. смартфона за третото тримесечие на 2021г. Тази стойност представлява 6% спад, в сравнение с предходното тримесечие.

В периода юни-септември не настъпват промени в баланса на силите в глобалния пазар на смартфони. Най-големият производител остава Samsung, които успяват да продадат 69.4 млн. устройства с бранда Galaxy. Това е достатъчно компанията да притежава 21% дял.  

Втората позиция е за Apple, които реализират доставките на 49.2 млн. бройки на iPhone и притежават 15% от световния пазар на смартфони. Компанията изпреварва Xiaomi, които имат 14% и са продали 44 млн. устройства за същия период. Конкуренцията между тях ще продължи с пълна сила и през последното тримесечие на 2021г.

 

Първите пет производители се допълват от  Oppo и Vivo, които притежават 11%. Трябва да отбележим също, че Apple отчитат най-голям ръст в продажбите от 14%, докато Xiaomi регистрират 7% спад в продажбите, а Samsung доставят с 13% по-малък брой устройства Galaxy. В същото време Oppo отчита 18% ръст, а Vivo доставят 8% повече смартфони в периода юни-септември.

Популярността на iPhone 13 ще бъде една от основните движещи сили в мобилната индустрия през последното тримесечие. Предварителните поръчки са доста високи и Apple трябва да намерят как да се справят с недостига на компоненти, за да отговорят подобаващо на високото търсене.

Teхнологичният гигант се надява да увеличи продукцията през първата половина на 2022г. Samsung ще представят новите си флагмани през февруари. Това означава, че в следващите месеци ни очакват изключително динамични събития, които вероятно ще се отразят положително на продажбите на смартфони.