САЩ имат Черен петък, Кибер понеделник и малка бизнес неделя. От известно време обаче още един ден на френетично пазаруване се налага отвъд океана – денят на следпразничния махмурлук, пише Washington Post.
Тази година той се пада днес . 3 януари, когато повечето американци се връщат в офиса.
Според сайта Brad’s Deals, който следи продажбите, магазините регистрират осезаемо повишаване на онлайн продажбите в този ден, тъй като американците се логват от компютрите си в офиса, за да купуват бижута (често за самите себе си), фитнес уреди (за да изпълнят новогодишните си обещания), чаршафи и завивки (които обещават свежо начало на годината).
Миналата година онлайн продажбите в понеделник, 5 януари, са регистрирали растеж с 15% спрямо близките дни преди или след това. През 2015 г. повишението е било с 10%.
„Купувачите се връщат към ежедневието си. Те се завръщат в офиса, сядат отново пред компютъра със списък с неща, които Дядо Коледа не им е донесъл, и с куп ваучери за подарък, които трябва да оползотворят. Това е перфектната буря, която се прибавя към деня с повече покупки от обичайното“, казва Ребека Лемън, говорителка на сайта, който е създал определението „деня на следпразничния махмурлук“.
Последният празничен сезон е бил добър за магазините в САЩ. Очаква се общите продажби да са с 4.9% по-високи, отколкото бяха миналата година. Това ще бъде най-големият скок на продажбите от 2005 г. насам, сочат данни на компанията Customer Growth Partners. В същото време онлайн продажбите са на път да регистрират растеж от 15 на сто.
Американците „пазаруват със скорост, която не е виждана от 2005 г. насам“, казва Крейг Джонсън, президент на Customer Growth Partners. Търговците се надяват импулсът да се запази.
„Новата година кара купувачите да влязат в магазините в търсене на много стоки, особено на фитнес уреди“, казва говорител на веригата магазини Sears. Той допълва, че компанията е започнала голямата си разпродажба, която прави два пъти в годината, на 1 януари с фитнес уреди, бижута и домакински уреди на намалени цени.
Тази година пазаруването за празниците отвъд океана е започнало по-рано от всякога, като 40 на сто от американците споделят, че са купили първия си подарък през октомври, сочи анкета на National Retail Federation. Денят с най-големи продажби до момента е бил 17 декември, когато 156 милиона американци са похарчили пари за подаръци.
Все повече клиенти пазаруват за себе си, особено след празниците. Очаква се американците да похарчат средно 139.61 долара за себе си този сезон спрямо 133.74 долара миналата година, показва още допитването.