Дойде пролетта: Да се мие или да не се мие двигателя на колата

Експерт  разказа как правилно да се поддържа външната чистота на двигателя. През пролетта много автомобилни ентусиасти искат да почистят основно не само външното, но и двигателното отделение на колата си. Важно е да знаете как да направите това правилно, за да не нарушите работата на двигателя.

Миенето заради любовта към чистотата може да бъде неефективно и дори вредно, смята експертът.

Особено разочароващо е, когато след такова измиване един от многото електрически уреди, разположени под капака, се повреди.

Той смята, че водата и двигателното отделение са несъвместими и препоръчва използването на прахосмукачка и сухи парцали за почистване на двигателното отделение.

Почистете двигателното отделение с прахосмукачка, като премахнете сухите листа и пясъчните отлагания. След това почистете под всички лесни за сваляне части в двигателния отсек, като капаци и кутии.

Ако можете, отстранете пластмасовата облицовка под рамената на чистачките. Може да е трудно да премахнете същите, но ако успеете, ще се отвори доста голямо отделение, в което живеят килограми гнили листа.

Отстранете отлаганията с прахосмукачка и избършете отделението с парцал, можете да го навлажнете с фармацевтичен хлорхексидин. Всички отстранени пластмасови елементи могат да се измият с гъба и шампоан в леген.

Останалите видими повърхности на купето, маркучите, кабелните снопове, електронните блокове в двигателния отсек могат да се почистват със суха кърпа, а за по-упорити петна навлажнете кърпа с течност като WD-40.

За да подчертаете ярките детайли на фона на черния и сив двигател, отстранете елементи като пробката за пълнене на масло, пръчката, капачките на спирачния резервоар, разширителния резервоар на охладителната система и резервоара за измиване на предното стъкло, измийте до блясък и внимателно поставете отново.

Експертно мнение

– В предната част на двигателния отсек има редица елементи, които наистина трябва да бъдат измити. Това са радиатори. Броят им на най-сложните автомобили може да бъде малко шокиращ. Охладителят на двигателя, охладителят на маслото на двигателя, охладителят на трансмисията, охладителят на кормилното управление, междинният охладител и кондензаторът на климатика страдат от замърсяване, но топлообменникът на климатика обикновено е първият във въздушния поток.

Затова при миенето на радиатори искам да предупредя най-вече фирмите за сервизиране на климатици, защото там стават най-големите гафове.

Съветвам ги да се уверят, че те са покрили предната част на двигателя от струите вода и че моторът на вентилатора не се наводнява.

Трябва да се отбележи, ако колата е била в употреба дълго време и е време да смените охлаждащата течност в системата, тогава има смисъл да демонтирате радиатора и да го измиете отвън и отвътре, а в същото време и цялата охладителна система.