Кои са основните причини за повреда в двигателя на вашата кола

Днес ще ви разкажем за основните причини за повредата на най-скъпата част от автомобила, според експертите, и начините за борба с различни видове замърсяване, което ще бъде ключът към дългия живот на двигателя.

1. Механично износване на части

Частите, които работят на триене, са обект на агресивно износване на повърхностите и образуване на малки частици, които действат като замърсители. Цилиндрите, буталата и пръстените, както и коляновите и разпределителните валове са основните жертви на това износване. Всички частици, образувани по време на процеса, попадат в маслото на двигателя, замърсявайки го.

Филтърът трябваше да помогне за това, но при студена и вискозна смазка е трудно да премине през филтърната завеса, което води до отваряне на клапана и маслото остава без пречистване. Също така филтърната завеса позволява на частици под 25-45 микрона да преминат през нея, така че те продължават да циркулират през системата за смазване.

Методи за решаване на проблема:

– използвайте висококачествени филтри
– сменяйте маслото възможно най-често.

 

2. Продукти от изгаряне на гориво

Тези продукти се образуват в пристенния слой на горивната камера, където въглеводородното гориво се окислява от кислорода от въздуха, което води до образуването на частици сажди, които от своя страна замърсяват маслото на двигателя. Струва си да се отбележи, че дизеловите двигатели произвеждат много повече сажди от бензиновите двигатели.

Методи за решаване на проблема:

Уверете се, че инжекторните дюзи за бензинови и дизелови автомобили, както и запалителните свещи за бензиновите двигатели винаги работят правилно, в съответствие с препоръките на производителя.

 

3. Картерни газове

Тези продукти на горене са токсични и по-мръсни от обикновените отработени газове. От тях страда дроселовият възел, тъй като мазна субстанция покрива дроселовата клапа, нарушавайки работата на „електронния газ“.

Ако задвижването на амортисьора е механично, тогава отлаганията пречат на работата на управлението на празен ход. Ако двигателят има директно впръскване на гориво, тогава пластините на клапаните се покриват с дебел слой въглеродни отлагания.

Методи за решаване на проблема:

– обезкоксяването на пръстените трябва да помогне, но ако не, тогава ще трябва да разглобите двигателя и да го ремонтирате;
– поддържайте масления сепаратор в добро работно състояние и чист
– проверете дали вентилът, контролиращ потока на картерните газове, е в изправност
– редовно промивайте дроселната клапа и регулатора на празния ход;
– периодично изваждайте всмукателния колектор и го измивайте, както и всмукателните клапани (за двигатели с директно впръскване на гориво).

 

4. EGR система

Ако рециркулацията на отработените газове започне да предотвратява пълното затваряне на клапана при желаните условия, тогава излишъкът на отработените газове ще доведе до замърсяване на всмукателния тракт.

Методи за решаване на проблема:

– следете чистотата на клапана и целия път на EGR;
– поддържайте и ремонтирайте системата своевременно.

 

5. Катализатор

Разрушаването на неутрализатора може да доведе до навлизане на керамични частици в цилиндрите, което може да доведе до бързо износване на цилиндро-буталната група, а впоследствие и на целия двигател.

Методи за решаване на проблема:

– зареждайте автомобила си с висококачествено гориво
– проверявайте от време на време с ендоскоп. 

Харесайте  и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!