Установиха причините немските автомобили вече да не са толкова надеждни ВИДЕО

Германските автомобили са известни от десетилетия със своето високо качество и издръжливост. През последните години обаче ситуацията се влоши рязко и в различни рейтинги за надеждност германските марки като правило не заемат първите места. Журналистите на Deutsche Welle решиха да разберат защо се е случило това.

Немските автомобили – от символ на надеждност до аутсайдери

Германия се счита за родното място на автомобила – там Карл Бенц построи първата в света самоходна карета.

През 70-те и 90-те години автомобилите от Германия изградиха имидж на неубиваеми.

Модели като Mercedes E-Class W124 и S-Class W140 са се превърнали в символи на надеждност и често издържат повече от милион километра без сериозни неизправности.

След това обаче качеството на немските автомобили започва постепенно да пада, а на места и твърде рязко.  В класацията за качество на американската агенция J.D. Power за 2022 г. BMW е класирана на 9-то място, Mercedes-Benz на 19-то, 24-тото е за Porsche, 29-то за Volkswagen и Audi е на 30-то. Сред лидерите са американски, японски и корейски марки.

Инженерите загубиха от търговците

Вицепрезидент на J.D. Power Джек Долан смята, че намаляването на надеждността се дължи на използването на съвременни технологии – иновациите винаги са трудни за прилагане.

Освен това новите технологии направиха немските автомобили по-скъпи и за да се запази цената и да се запазят печалбите, разходите за разработка са намалени и са използвани по-евтини компоненти и по-нискокачествени материали.

В допълнение, модерните масови модели не са предназначени за дългосрочна експлоатация. Берлинският търговец на ретро автомобили Буркхард Щайнс подчертава, че сега колите имат ресурс не повече от 15-20 години.

Преди време инженерите вграждаха в колите много по-голяма издръжливост, просто защото колите не се сменяха толкова често, колкото днес. Ретро колите с подходяща грижа всъщност могат да издържат вечно.

Според бившия директор на BMW Motorsport Марио Тайсен, преди половин век последната дума са имали инженерите, а търговците и пазарните специалисти са имали много по-малко влияние. Ето защо немските автомобили радваха с тяхната издръжливост. Обаче към средата на 90-те години инженерите загубиха от маркетолозите.

Именно тогава в стремежа за намаляване на себестойността на автомобилите инженерните разходи бяха сериозно намалени. Освен това е произтекло изместване на фокуса сред инженерите: членът на борда на директорите на Volkswagen Томас Улбрих обяснява, че сега са започнали да обръщат повече внимание на други аспекти – икономичност и цифрови технологии.

Освен това през последните години се появи ново предизвикателство – електрификацията. Бързото въвеждане на новите системи и нетестван софтуер към тях също е свързано с проблемите с надеждността.

В тази ситуация германските автомобилни производители са равнопоставени с другите компании и вече нямат предимство – всички трябва да започнат всъщност от нулата. 

Харесайте  и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!