Пореден удар за елколите, не стават за каране през зимата

Има редица причини, поради които електрическите автомобили все още са лукс в хладен климат. На първо място, те консумират повече енергия, когато стоят на едно място. Те също така консумират много енергия за ускоряване, когато е по-студено, пише Факти бг.

Електрическите превозни средства се смятат за по-ефективни от конвенционалните, защото те не отделят емисии от отработени газове, по-малко шумни са, но не трябва да забравяме, че емисиите им на километър зависят от употребата и производството на електроенергия.

Иначе електромобилите черпят енергия от батерията, за да захранват отоплителната система, което може значително да намали пробега на автомобила в студен климат. А умерените ниски температури също увеличават електрическите натоварвания, което може да намали обхвата.

За да се избегне загубата на енергия по време на студен климат, повечето електромобили разполагат с функция, наречена Eco-mode, която ограничава количеството енергия, подавано към задвижващия двигател и нагревателите за парното в салона. Тази функция обаче прави шофирането в студени условия доста по-некомфортно.

Но това не е основният проблем. Електромобилите не се справят добре в екстремни студени климатични условия. Когато температурите паднат под двадесет градуса, те губят около 40 до 60% от пробега си. Това означава, че ако зимата е студена ще загубите около половината от електроенергията в батерията на вашата ел. кола.

И към момента няма решение на този проблем. Това, което производителите се стремят да направят в бъдеще е свързано със стандартизирането на дизайна на батериите, което може да помогне за осигуряване на рециклируемост и повторна употреба. Те могат също така да намалят изискванията за суровини. Дизайнът на батерията, който използва рециклирани материали, може да намали емисиите на парникови газове с повече от 50%.

Нарастващите очаквания за пробег с едно зареждане ще изискват производителите да разработят батерии, които са по-малки и с по-лека енергийна плътност. Това може да помогне за увеличаване на пробега на превозните средства и намаляване на въздействието върху околната среда от тяхното производство.

Но осигуряването на повече енергия на километър е друг проблем, който трябва да бъде разгледан. Трябва да се предоставят стимули на производителите за подобряване на енергийната плътност и размера на батерията. Новите батерии от такъв тип ще се влияят доста по-малко от студа.

Има иновативни литиево-йонни батерии, които осигуряват висока енергийна плътност. Но тяхното производство и производствените процеси са енергоемки. Въпреки това, ако батериите са направени по подобен начин, те ще издържат на студ. Но цената цената на такива батерии е все още висока в сравнение с използваните в момента видове батерии.