Колите с тези скоростни кутии ще ви създадат големи проблеми

Има няколко проблемни скоростни кутии, монтирани на модерни автомобили. Този своеобразен рейтинг засяга само автоматични роботизирани и CVT скоростни кутии.

Въпреки факта, че все повече шофьори предпочитат кола с „автоматик“, по-внимателното проучване може да помогне да се избегнат сериозни проблеми по време на работа.

За разлика от класическата автоматична трансмисия, не всички роботизирани и CVT скоростни кутии са надеждни и ако човек вземе стара кола за ежедневни задачи, тогава издръжливостта на такива скоростни кутии може значително да разстрои собственика, пише fakti.bg.

Сред всички „роботи“ и „вариатори“, които в повечето случаи не се препоръчват има няколко очевидни аутсайдера. Ето кои са те.

Opel EasyTronic

Тази трансмисия с един съединител се монтира в автомобили Opel, Peugeot и Citroen, както и в модели на Toyota от 2003 до 2019 г. В сърцето на тази кутия е обичайна 5-степенна механика с два задвижващи механизма за освобождаване на съединителя и превключване на предавките.

Благодарение на това роботизираната кутия се оказва компактна, лека и икономична. Основният проблем, както при повечето роботи обаче, е скрит в алгоритъма за управление.

Така кутията превключва предавките много бавно и в някои ситуации това води до сериозна опасност на пътя. Например, когато при изпреварване кутията се замисли няколко секунди, преди да свали предавката.

Тъжната реалност на тези кутии е свързана и с надеждността, защото съединителят може да издържи не повече от 30 000 км. За да може кутията да издържи поне 100 000 км, е необходимо да я поставяте в неутрално положение на светофари, да използвате ръчната спирачка на склонове и да освобождавате газта преди превключване.

Nissan RE0F10A

Второто име на тази кутия е Jatco JF011E. Монтира се на около 30 модела автомобили от 2005 до 2019 г. Този агрегат може да работи с двигател от 2.5 литра и 250 Нм. Като се има предвид, че всеки автомобилен производител надгражда кутията за себе си, се наблюдава интересна особеност.

И така, на автомобили Mitsubishi (индекс F1CJA) и Renault (FK0/FR8) работи многократно по-дълго, отколкото например на автомобил Nissan.

Сред проблемите на кутията собствениците отбелязват силен тътен на лагерите при пробег от само 60 000 км. Освен това преди това ремъкът има тенденция да се разтяга.

При смяна на ремък е по-добре да поставите подсилен вариант. След модернизацията на кутията през 2014 г. и укрепването на всички компоненти и възли, средният живот на една такава трансмисиястана около 200 000 км.

Ford MPS6 PowerShift

Това е шестстепенен робот с два съединителя е монтиран на автомобили от 2007 до 2016 г. Първоначално това е кутия Getrag – 6DCT450, която се инсталира на Ford и Volvo.

Подходяща е за двигатели с напречен монтаж и максимален въртящ момент до 450 Нм. През 2014 г. тази кутия беше надградена, но и това не помогна да се отърве от всички проблеми.

Проблемът в тази кутия е съединителят, който се разваля обикновено при пробег от 50 000 километра. Смяната на съединител изисква настройка и адаптиране на кутията, за това трябва задължително да се отиде при дилъра.

Също така сред проблемните елементи собствениците отбелязват краткотрайни и ненадеждни соленоиди и лагери. Поради дизайнерските характеристики не винаги е възможно да се замени съмо един елемент, така че ремонтът може да достигне до няколко хиляди лева. Също така тази кутия има проблеми и с електрониката.

Volkswagen DSG7 DQ200

Една от най-проблемните роботизирани кутии се счита за немската DSG, която се инсталира на повечето модели на концерна VAG: Volkswagen, Seat, Skoda и Audi. Кутията може да поеме до 250 Нм въртящ момент и може да работи в тандем с 2-литрови двигатели.

Почти от самото начало на монтирането на тази кутия, собствениците започват да се оплакват от потрепване при превключване, вибрации и бързо износване на дисковете на съединителя.

Първите проблеми с тази кутия може да се появят при пробег от под 50 000 км. Контролният блок, мехатрониката и съединителят страдат най-много. Кутията е претърпя два ъпгрейда през 2011 и 2014 г.

След това тя стана многократно по-надеждна, но някои проблеми с този робот все още остават. Ето защо собствениците на автомобили с роботизирана DSG кутия се съветват да я използват възможно най-внимателно.