Google ще ограничи следенето на потребителите в Android, подобно на Apple

Модерните смартфони са оборудвани с множество сензори, които има позволяват да генерират многобройни данни за потребителите и заобикалящата ги реалност. Това може да е много полезно, когато се нуждаете от навигация в Google Maps или търсите друга полезна информация. Има много случаи, в които смартфоните се използват за следене на активността на потребителите предимно с рекламни цели.

Google са наясно със ситуацията и търсят начини как да редуцират възможностите за следене на Android смартфоните.

Компанията ще заложи на сходна стратегия с Apple, които предизвикаха разпалени дискусии с въвеждането на “Аpp Tracking Transparency (ATT)”. Функцията продължава да се радва на голяма популярност сред собствениците на iPhone.

Разработчиците са принудени да искат разрешение, за да продължат да следят потребителите, както досега. Ако такова бъде отказано няма да се споделят данни за активността им с тракери от трети страни, което засегна бизнеса на много компании, сред които и Apple.

 

 

Компанията официално обяви, че планира да интегрира сходни функционалности с тези на Apple в екосистемата от устройства с Android. Все пак от Google уточниха, че промените няма да бъдат толкова драстични, както при ATT в iOS 14.5. На този етап не е даден времеви период, когато да очакваме да се ограничи следенето на потребителите на Android.

Успоредно с това Google потвърдиха, че ще осигурят поддръжка на настоящите технологии за сигурност за поне две години. За разлика от Аpple, обаче компанията ще търси допълнителни опции и настройки, които да гарантират сигурността на потребителите, но и да позволят на разработчиците да печелят от реклама.

Новата концепция ще премахне традиционното ID с данни, което се споделя с рекламодателите. Инициативи като Privacy Sandbox ще имат все по-голямо бъдеще в инфраструктурата на Google, като средство за предпазване на потребителите. На този етап няма данни как ще се намери баланса между сигурността на потребителите и финансовите интереси на рекламодателите.

 

Oще от Digital: Как да спрете проследяването на локацията от смартфон с Android

TagsGoogle