Google и Apple могат да бъдат принудени да отворят своите платформи за приложения и плащания от трети страни

Двете най-популярни операционни системи за смартфони са обект на нарастващи критики през последните тримесечия. Google и Apple многократно бяха обвинявани, че злоупотребяват с монополната зи позиция, за да вредят на естествената конкуренция. Съдебният конфликт с Epic Games – разработчиците на Fortnite е най-красноречивото доказателство за ограниченията в App Store и Google Pay.

Онлайн магазините за приложения са изправени пред все по-голям брой разследвания на регулаторите, както на европейския континент, така и в САЩ.

Инициативата Open App Markets Act например е насочена изцяло към идеята за въвеждане на по-сериозни регулации в App Store и Google Play.

Toзи проект стартира преди месеци, но досега нямаше голяма яснота колко сериозни са намеренията на съдебните власти да ограничаст две от най-големите технологични компании. Последните данни на CNBC, обаче разкриват, че вечее направена следващата голяма стъпка към въвеждането на Open App Markets Act.

 

 

Tова е законодателна промяна, която ще ограничи свободата на Apple и Google да контролират плащанията и достъпа до приложения. Вече ви информирмахме, че САЩ иска да принуди Apple и Google да приемат плащания от трети страни в App Store и Google Play. В момента това е централният проблем в конфликта с Epic Games, които не могат да използват собствена система за покупки в приложението.

Клаузите в Open App Markets Act също така предвиждат друга драстична промяна, а именно възможността за инсталиране на приложения за iPhone, които са достъпни извън App Store. Мотивините зад проекта са свързани с желанията на разработчици като Spotify, Epic Games, Basecamp и други да се подобри конкуренцията във водещите магазини за приложения.

Обсъжданията на законопроекта вече са извън комисията на Сената, което означава, че е направена още една важна стъпка за реализацията на Open App Markets Act, който ще ограничи сериозно двуполюсният модел на Apple и Google в сферата на мобилните приложения.

 

Oще от Digital: Apple тайно купуват реклами от Google, за да увеличат приходите си от App Store