Mazda обнови своя революционен двигател Skyactiv-X СНИМКИ

През декември 2019 г. в Япония започнаха продажбите на Mazda3 с новото поколение на 2.0-литровия двигател Skyactiv-X. Компанията го бе разработвала от много години, основният акцент бе системата за запалване SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition) – самозапалването на горивната смес се получава поради компресия, както при дизеловите двигатели.

Сега Mazda представи неговата обновена версия.

Припомняме първоначалните характеристики на този необичаен двигател с вътрешно горене. Той е с обем 2,0 литра, мощността му е 180 к.с., а въртящият момент от 224 Nm. Степента на компресия на двигателя достига впечатляващия показател 15: 1. В режим на празен ход в Skyactiv-X бензинът се самозапалва самостоятелно поради компресия.

Във версията 1.1 максималната мощност е увеличена от 180 на 190 к.с., тягата е увеличена от 224 на 240 Nm. Ако по-рано пикът на въртящия момент е достиган при 3000 об / мин, сега е при 4500.

Тягата също се е увеличила при 1500 об / мин, благодарение на което ускорението се е подобрило в целия диапазон.

Но дали тези, които са купили Mazda3 с двигател Skyactiv-X през 2020 г., преди обновяването, автоматично са се оказали собственици на остарял двигател? Въобще не е така: всички изменения носят програмен характер. В началото на 2021 г. шофьорите ще могат да актуализират софтуера на своите автомобили за версия 1.1.

Припомняме, че за да подпомогне бензиновия двигател, Mazda3 е оборудвана с „мека хибридна“ система, състояща се от синхронен двигател с мощност 6,5 к.с. (4,8 кВт) и 24 V литиево-йонна батерия.

Динамичните характеристики на Mazda3 с обновения двигател все още не са уточнени. Хечбекът с предишната версия на софтуера се ускорява от 0 до 100 км / ч за 8,2 (механична скоростна кутия) или 8,6 секунди (автоматик).

В допълнение към Mazda3, Skyactiv-X е инсталиран на кросоувъра CX-30. 

Харесайте  и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!