YouTube тестват функция за запис на 15-секундни видео клипове подобни на TikTok

YouTube са най-голямата видео платформа в интернет, но това не означава, че услугата не може да се развива и обхваща допълнителни сегменти. Специалистите от Google експериментират с разнообразие от нови функции, които да ни стимулират да бъдем по-активни в своите профили.

Вече са стартирали тестове с нов формат, който позволява на потребителите да записват видео клипове с продължителност от 15 секунди. По този начин YouTube ще опитат да привлекат към себе си аудитория от TikTok, което на практика популяризира тази функционалност.

 

В момента това е лимита по подразбиране за запис на съдържание в приложението, което важи и за Instagram Reels. Това също е функция, която се разработва с идеята да бъде директен конкурент на TikTok.

Google потвърдиха за тестовете, които все още са достъпни за ограничен брой хора, като в профилите им е добавен нов бутон „Create A Video“, с който да започнат запис на 15-секунден клип от мобилната версия на  YouTube, съобщава TechCrunch.

 

 

Ако задържите бутона ще стартирaте записа, а след като го пуснете ще спрете клипа. За да направите видео, което е по-дълго трябва да използвате друго приложение на смартфоните, а след това да го ъплоуднете в YouTube.

Очаква се също компанията да предложи разнообразни функции, като филтри, ефекти, AR анимации, музикален фон, бутони за промяна на скоростта на клиповете и др. Google смятат, че този формат има потенциал да провокира вниманието на потребителите. 

Настоящите тестове имат за цел да покажат дали 15-секундните клипове са подходящо решение, с което да ни улеснят в откриването, споделянето и взаимодействието с повече видео съдържание в акaунтите. Засега не разполагаме с повече информация за тестовете и респективно как YouTube ще опитат да разграничат предстоящия си продукт от ТikTok. 

При всички положения компанията ще разчита на обратната връзка със своите потребители, за да превърне идеята в атрактивна възможност за забавление за милиони потребители. Първоначално функцията ще е достъпна само за смартфони.