Премиерата на новото поколение на iPhone е едно от най-очакваните технологични събития за годината. Аpplе традиционно обновяват серията през септември. Предварителните поръчки стартират веднага, а реалните продажби до няколко седмици. Благодарение на тази стратегия iPhone доминира продажбите през празничния сезон в края на календарната година.
Аpple продължиха да следват този бизнес модел и с премиерата на iPhone 13. Toзи път, обаче компанията е изправена пред сериозно предизвикателство, предизвикано от недостига на компоненти в индустрията. Влошената верига за доставки засяга по-сериозно производителите на Android, но ще наложи и промени в стратегията на iPhone.
Oт началото на пандемията Apple е затруднена, но въпреки това продължи да произвежда своите смартфони, дори и в минимални количества. За първи от началото на кризата с коронавируса от компанията се е наложило временно да спре производството на iPhone. Причината е хаоса във веригата за доставки, пред който са изправени компаниите.
Според данни на Nikkei ситуацията се е влошила до такава степен, че Apple са били принудени да спрат производството за „няколко дни“, както това обхваща не само iPhone, но също и таблетите от iPad серията. Въпросните дни са се случили в началото на октомври, което е необичайно, тъй като традиционно през този период се увеличава производството.
Седмиците след представянето на нови устройства е свързано с 24-часов работен график, който позволява на Apple да се подготвят подобаващо за напрегнатият празничен сезон. Търсенето през този период е високо и заради „Golden Week“ събитието в Китай.
Вместо да работят извънредно, обаче служителите във фабриката са си взели почивка, тъй като има недостиг на компоненти, който обезсмисля допълнителният труд. Продукцията на iPhone 13 серията през септември и октомври е с 20% под обичайните нова, докато при iPаd се увеличава до 50%.