Ето как се появи и каква е историята на Tucker Torpedo – най-оригиналната US серийна кола СНИМКИ

На 19 юни 1947 г., се е състоял дебютът на автомобила Tucker Torpedo – един от най-оригиналните серийни модели в САЩ. Талантливият дизайнер Престън Томас Тъкър основава Tucker Corporation в началото на 1946 г.

Той успява да получи празни производствени площи в завода на Dodge в Чикаго, който по време на войната произвежда двигатели за бомбардировачи.

И работата закипява.

Прототипът е готов през първите месеци на 1947 г. и скоро започва дребномащабно производство. Torpedo външно се различава доста от американските продукти от онези години.

Купето е проектирано от Алекс Тремулис, бивш главен стилист на солидния концерн Auburn – Cord – Dusenberg. Характерна особеност на дизайна е третият фар в самия център на предната част.

Интересно е, че той може да се върти синхронно с предните колела и така да осветява бордюрите на завоите, пише auto-press.

Масивната предна броня е направена под формата на решетки, а развитите предни калници не се спускат както обикновено, а отиват нагторе до страничните прозорци.

Но не само дизайнерските характеристики на колата са необичайни – Тъкър решава, че колата му, за разлика от другите американски модели от онова време, трябва да има двигател не отпред, а отзад.

Първоначално той е искал да монтира боксер „шестица“, която не се използвала в САЩ, а също и работен обем от цели 9652 кубически сантиметра.

Но след това по финансови причини се спира на друг двигател, също напълно оригинален – от добре познатия хеликоптер Bell. В същото време той успява да смени и охладителната система в него от въздушна на течностна.

Агрегатът е с работен обем от 5340 куб.см и развива мощност от 166 к.с. Това позволява на 6-местния седан с 4 врати да развива скорост до 193 км/ч. Освен с двигателя колата се отличава с редица други съвременни технически решения като директно впръскване на гориво, хидравлични повдигачи на клапаните, независимо окачване на всички колела и дискови спирачки.

Дизайнерът се е погрижил и за безопасността на този високоскоростен автомобил – арматурното табло има мека тапицерия, а предното стъкло лесно излита от рамката при челен сблъсък.

Тъкър, за съжаление, не успява да развие серийното производство на тази необичайна кола. Той е обвинен в незаконно разхищение на отпуснати публични средства – вложени 32 милиона долара за организирането на сервизни центрове в цялата страна.

И след като са пуснати само 51 коли, производството спира. През януари 1950 г. съдът признава Тъкър за невинен но той повече не се занимава с производство на автомобили в САЩ.