Това са 5-те най-странни и нелепи имена на коли в историята СНИМКИ

Изборът на правилното и успешно название за нов модел автомобил не е лесна задача, но е и е един от ключовете към неговия успех. Някои производители на автомобили са го направили правилно, измисляйки страхотни имена, които са станали легендарни, докато други са се провалили.

Например Модели с гръмки имена като Ford Mustang, Chevrolet Corvette или DeTomaso Pantera станаха успешни и емблематични.

В същото време неуспешно избраното име често става причина за насмешки над колата и в резултат на това провал на модела.

Най-често това се случва с модели, които се изнасят – пазарните специалисти на автомобилния производител просто не познават тънкостите на езика или жаргона. Най-неудачните имена на автомобили бяха избрани от експертите от Autoevolution.

Mazda Laputa

Миниатюрният хечбек Mazda Laputa от 1999 г. е създаден на базата на популярния Suzuki Kei. Колата е наречена в чест на измислена страна от култовото аниме на Хаяо Миядзаки, обаче la puta от испански се превежда като „проститутка“.

Впрочем, в испаноговорящите страни тази Mazda никога не е продавана, но в Япония има известно търсене на компактната и икономична кола – моделът е продаван в продължение на седем години.

Studebaker Dictator

Най-старият модел в този списък е представен преди почти век, през 1927 година. Studebaker, вече несъществуващ автомобилен производител със седалище в Саут Бенд, Индиана, започва да ребрандира своите модели в средата на 20-те години на миналия век. Колата, наричана преди това Standard Six, е получила доста противоречиво име.

Съобщава се, че името е избрано, защото марката искала да пусне на пазара автомобила като модел, който поставя стандарти по отношение на комфорт и надеждност.

Първоначално били малко американците, които имали проблеми с това, тъй като терминът „диктатор“ не се използвал толкова широко, колкото днес. Ситуацията обаче се променила драматично няколко години по-късно, когато Хитлер дошъл на власт в Германия, а да не забравяме, че и Сталин и Мусолини са на власт също.

Studebaker е принуден да се откаже от името през 1938 г. и следващият модел се казва Champion.

Авторът на такова провокативно име е неизвестен, но през онези години линията на Studebaker включва и моделите Commander и President.

AMC Gremlin

Американският AMC Gremlin от 1970 г. е създаден, за да се конкурира с японските и европейските малолитражки, но не е успешен, а името му е очевидно неподходящо.

Първо, известно е, че фантастичните гремлини са известни с това, че изваждат от строя различни устройства, а AMC Gremlin действително са имали проблеми с надеждността.

Второ, тези същества са страшни на вид, което логично е породило шеги за странния и неудачен дизайн на AMC.

Renault Le Car

Решено било компактният Renault 5 да бъде представен на американския пазар под името Le Car. В Европа хечбекът се превърна в култов и е продаден в над 5 милиона екземпляра – сега дори се готвят да го възродят.

Но в САЩ и Канада моделът се проваля – от 7 до 30 хиляди коли са били продадени годишно.

Американците не харесали малката и маломощна кола с двигатели с мощност от 50-60 к.с.. Названието му също изиграва роля. Оказало се странно и неразбираемо за повечето купувачи, защото съчетава френския член Le с английската дума Car („кола“), въпреки че френската дума за кола е la voiture.

Subaru BRAT

Пикапът на Subaru се продава доста добре, защото съчетава компактни размери и икономичен двигател със задвижване на всички колела и добра проходимост.

Името му BRAT обаче се оказва неподходящо за англоговорящите страни, защото тази дума се използва за непослушно дете.

Трябва да се отбележи, че Subaru BRAT е съкращение – Bi-drive Recreational All-terrain Transporter („автомобил с висока проходимост и пълно задвижване за отдих“). В някои страни моделът се продавал под имената Brumby, Shifter, MV или просто Pickup, но по някаква причина не са се отказали от BRAT.  

Харесайте  и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!