Германците си казаха мнението за новия Москвич

Журналист от немското издание Auto, Motor und Sport е тествал автомобила JAC e-JS4 – електрическият автомобил, на който е базиран новият Москвич 3е, информират световните медии.

JAC e-JS4 е на пръв поглед незабележим компактен кросоувър. Белият електрически автомобил от Китай, който се тества от журналиста, не прави особено впечатление.

Авторът на статията припомня, че китайската автомобилна компания Anhui Jianghuai Automobile Co.

, базирана в Хефей, произвежда автомобили с това име от 1999 г. насам, а освен това JAC е свързана с Volkswagen в съвместно предприятие.

Но JAC e-JS4 е китайска собствена разработка. Той е базиран на платформа за двигател с вътрешно горене, която лесно се разпознава по дългия си преден надвес.

Дизайнът на e-JS4 наподобява на Hyundai и Citroën по някои детайли, като например светлинната графика отпред и отзад, но не изглежда фалшиво копие.

Салон

JAC e-JS4 има просторен интериор с достатъчно място за краката, особено отзад. Под панорамния стъклен покрив обаче няма много място за по-високи пътници.

Багажникът е доста голям – 520 литра. Но багажът трябва да се пренася през доста висок праг на задната врата. 

Разстоянието до педалите се регулира електрически, а облегалката трябва да се регулира ръчно. Регулирането на волана не е много добро, което пречи да се заемете идеалната позиция.

Цифровият приборен панел е доста информативен. Има и интерфейси за смартфони Android Auto и Apple CarPlay.

Двигател

Задвижването се нуждае от доработка. Електрическият двигател с мощност 142 кВт (193 к.с.) задвижва предните колела. Звучи добре, но е зле реализирано: ако се натисне газта, независимо дали от място или по време на шофиране, отначало не се случва нищо особено, а след това се появява рязък тласък.

На борда има система за круиз контрол, но липсват сензори за спазване на дистанция. Напразно ще търсите система, пишат от немското издание, за предупреждение за мъртвата зона или активна система за предупреждение при напускане на лентата – тук няма такива.

Зареждане

Литиево-йонната батерия осигурява пробег до 270 км. след зареждане.

Чрез бързото зарядно устройство батерията трябва да достигне 80% за 45 минути.

Заключение

Китайците предлагат автомобил с много пространство и добро качество на тапицерията. Автомобилът е сравнително лесен за управление, но управляемостта може да се подобри още малко, отбелязва немският журналист.

Отрицателните страни на автомобила биха могли да бъдат „пренебрегнати“ при добра цена, но тук тя се разминава – с „екологичния бонус“ се искат 39 995 евро за електромобила.

Това е твърде скъпо, смята германският журналист и твърди, че моделът се продава за  34 989 франка (33 185 евро) от местен вносител в Швейцария (която не е в ЕС). За тези пари той все пак би бил склонен да обмисли такава покупка.