Белези на лошия шеф

Определено не е лесно да бъдеш мениджър на компания. Именно поради тази причина и много хора се провалят на тази отговорна позиция. Но как така си стигнал до нея, а в един момент се оказва, че не си готов за тази отговорност? Истината е, че типично в човешката природа, губим връзка с реалността – не буквално, разбира се.

Не веднъж сме виждали хора облечени във власт и престиж, които не могат да ръководят дори и стадо овце.

Така като се замисля, дори и позицията на овчар не е чак толкова проста, което прави примера ми неуместен, но все пак умните ни читатели ще разберат.

Има няколко основни проблема, които повечето млади шефове правят, но те са в основата на това да бъдеш добър ръководител и пример, който да бъде следван. Ако не умееш да управляваш служителите си, то със сигурност не можеш да ръководиш и бизнеса си. Ето три от най-често срещаните проблеми, върху които трябва да работиш ако искаш да станеш успешен.

1. Обратна връзка

Критика или похвала? Няма значение. Ако не ги дадат като обратна връзка, няма как да спечелят служителите и да ги накарат да дадат добри резултати.

Според Джейсън Демърс, основател и главен изпълнителен директор на AudienceBloom, обратната връзка е горивото, което движи хората във фирмата в правилната посока. Тя помага за изграждане на полезни работни навици и едновременно с това, за поддържане на мотивацията на екипа. Без нея проблемите ще се задълбочат, служителите ще се отклонят от пътя и работният дух неизбежно ще се срине.

2. Спиране развитието на служителите

Ако не дават на хората да правят това, което искат и в което наистина са добри, най-вероятно ще ги загубят като лоялни служители. И… после няма да намерят начин да ги мотивират.

Ако искат да са успешни, шефовете трябва да се научат да оставят подчинените си да подхождат към работата, както намерят за добре.

Какво значи това? Това значи да не се месят в техния труд, да не ги занимават с неща, които не са в сферата им на компетентност, и да не им висят на главата, когато вече имат план за действие.

3. Действия по план

Невъзможно е да се предвиди как би се държал всеки служител във всяка ситуация.
Това, което може да се направи, е да подготовка на бизнеса за предизвикателствата, които ще изникнат при управлението на човешкия ресурс.

Това е най-важно, за да може да се развива фирмата. Без хора – няма резултати.