Смарт очилата на Facebook и Ray-Ban ще са достъпни през 2022г.

Facebook притежават някои от най-популярните приложения за комуникация, като WhatsApp, Messenger и Instagram. Компанията също така е собственик на Oculus Rift, който е най-иновативният бранд в сферата на VR хардуера. Виртуалната реалност е сфера, в която Facebook искат да имат солидно влияние в дългосрочен план.

Технологията от години е обект на специален интерес от създателите на най-популярната социална мрежа.

Марк Зукърбърг многократно е давал индикации, че се експериментира с различни разработки в сферата на VR/AR устройствата. Oще преди две години ви съобщихме, че Facebook и Ray-Ban разработват очила, които работят като смартфон.

Това е един от най-амбициозните проекти в тази сфера, който продължава да консумира средства и ресурси от двете компании. Facebook се приближават към финалния етап на първите си смарт очила. Няма да се налага да чакаме твърде дълго, тъй като премиерата може да стане факт през следващата година.

 

 

Шефът на компанията потвърди в изявление, че следващия продукт в сектора на потребителската електроника ще бъдат смарт очила. Марк Зукърбърг допълни, че устройството се разработва в тясно сътрудничество с Ray-Ban и с партньорството на Essilor Luxottica.

Първите смарт очила ще изглеждат както конвенционални очила, но все пак ще имат „отличителен“ дизайн. Идеята на Facebook е потребителите да ги използват като ежедневен аксесоар, с който да взаимодействат с дигиталния свят по различен начин. 

Едва ли е изненадващо, че компанията не разкрива допълнителни детайли за спецификациите на дългоочаквания продукт. Новият продукт няма да предложи пълна поддръжка за добавена реалност, но вероятно ще може да възпроизвежда AR елементи пред очите на потребителите.

Facebook вероятно няма да успеят да реализират премиерата преди края на 2021г., но имаме всички основания да очакваме очилата на Ray-Ban и Facebook през следващата година.

 

Oще от Digital: Facebook патентоваха собствени смарт очила