Facebook вече ще ни подканва първо да отворим и прочетем публикациите преди да ги споделим

Споделянето на информация е неизменен компонент на социалната мрежа, който принуждава потребителите да прекарват повече време в своите профили. Следващият път, когато опитате да изпратите дадена публикация без да я прочетете първо ще бъдете подканени от Facebook да промените своето решение.

Компанията вече е стартирала експерименти с нова функция, чиято цел е да ни стимулира да отворим и четем съдържанието преди да го споделим с другите потребители. Информацията бе потвърдена официално, като в момента около 6% от всички потребители на Android са част от тестовете.

 

Припомняме ви, че друга популярна услуга в интернет, а именно Twitter също вече предлагат подобна функция. Официалната премиера за масовия потребител стана факт през септември и изглежда, че Facebook ще последват примера на микроблогинг платформата.

Новият инструмент е част от aмбициозната стратегия на социалната мрежа да се бори още по-активно с разпространението на недостоверна или подвеждаща информация между профилите, съобщава Recode.

 

 

Решението на Facebook e да предложи инструмент, който гарантира, че всеки човек ще отвори и прочете дадено съдържание преди да го сподели онлайн. Много често хората са подведени от провокативно заглавие без да се запознаят със самите факти или да разберат контекста на дадена публикация.

Новата функция ще възпроизведе нотификация на екрана, която ви съобщава, че споделяте публикация, която не сте прочели. Конкретният текст на съобщението е “You’re about to share this article without opening it. Sharing articles without reading them may mean missing key facts.” В долната част ще видите и бутон, който предлага опция да стартирате поста в нов прозорец.

Публикуването на огромно количество информация в интернет, чиято достоверност не е проверена се превръща във все по-голям проблем. Социалната мрежа инвестира доста средства и усилия, за да се бори ефективно срещу такива процеси. Тестовете на новата функция са само част от стратегията на Facebook да се противопоставят на фалшивите новини.