Илон Мъск е опитал неуспешно да продаде Tesla на Apple през 2017г.

Tesla e бранд, който има най-голям принос електромобилите да бъдат толкова достъпни днес. Името на компанията днес е символ на бизнес успех и впечатляващ технологичен прогрес. Въпреки това ситуацията не винаги е изглеждала толкова оптимистично за Tesla. Ръководеният от Илон Мъск бизнес с електрически автомобили на Tesla е преминал през няколко доста трудни етапа довели до атрактивните модели, които сега продават на пазара.

Шефът на компанията дори е обмислял сериозно възможността да продаде Tesla и дори е предприел активни действия за да реализира идеята. Това се е случило в периода, когато компанията изпитва невероятни трудности в производството на Model 3 и предварително поетите ангажименти към клиентите. Илон Мъск описа тези дни като „кошмарни времена“, когато изглежда бъдещето на Tesla е било поставено на карта.

В своя публикация в Twitter шефът на популярния бранд, който предизвика истинска революция в разработката на електромобили разкри малко повече детайли за онези времена и идеите, които е имал в главата си.

 

 

Главният изпълнителен директор твърди, че през 2017г. се е опитал да инициира среща на високо равнище, на която да се обсъди възможността Apple да купи Tesla. Според него това е представлява най-добрият вариант в онази ситуация. За негово съжаление, обаче плановете му се променят, тъй като шефът на Apple, Тим Кук oтказва да се срещнат и да проведат разговора.

Илон Мъск не пропусна да отбележи, че в онези дни компанията е струвала десет пъти по-малко от настоящата си пазарна капитализация. В този момент Tesla е на прага на фалит, който може да настъпи до няколко седмици. Провалената среща с Apple, обаче не повлиява негативно, а дори напротив донякъде помага на компанията да оцелее.

В следващите месеци Tesla фокусират целия си капитал върху производството на Model 3 седана, който постигна доста по-голям успех от първоначалните очаквания. Какво би се случило, ако сделката беше направена и днес Apple е собственик на Tesla е въпрос на въображение от феновете на компанията.