Facebook продължават нападките срещу Apple в печатните медии

Facebook са собственици на най-голямата социална мрежа, но също така разработва популярни приложения като Messenger, WhatsApp и Instagram. По този начин продуктите им улесняват комуникацията на милиони хора всеки ден. В същото време едва ли има по-емблематично име в пазара на смартфони от Apple.

Oтношенията между двете компании, обаче се влошиха доста през последните дни.

Ескалацията на напрежението също така достига кулминационната си точка, след като Facebook обвини Apple в нелоялни бизнес практики. Проблемът е свързан с предстояща промяна в iOS 14, която е свързана с личната информация, която споделяме с приложенията.

Oт Apple въвеждат нова система, която не допада на социалната мрежа, тъй като ще редуцира възможностите да таргетират собствениците на iPhone с реклами. Вече ви съобщихме, че Аpple ще показват какви данни събират приложенията преди да ги изтеглим. Именно тази промяна предизвика недолството на Facebook, които продължат с активните нападки срещу Apple, които вече придобиват нови измерения, съобщава Engadget.

 

 

Този път Facebook са осигурили финансиране за кампания срещу Apple, която включва разпространения на рекламни съобщения в печатни издания. Още по-любопитното е, че компанията си плаща за подобна реклама, която се показва на цели страници в популярни вестници. Сред тях са TheWall Street Journal, New York Times и Washington Post.

Facebook показват своите съобщения, както в печатните, така и в дигиталните версии на съответните издания. Основният мотив зад тези действия е, че подготвяните промени в iOS 14 ще засегнат множество по-малки представителите на бизнеса и разработчици. Ако не успяват да генерират достатъчно приходи от реклама за тях остава възможността да станат платени.

Експертите на Facebook дори твърдят, че Apple искат да направят интернет по-скъпо дигитално пространство и редуцират качественото безплатно съдържание онлайн. Създателите на iPhone не само, че не споделят критиките, но на свой ред започнаха да нападат Facebook за агресивната им рекламна политика.