Шок! Димо Алексиев замесен в пране на пари и отвличане СНИМКА

Димо Алексиев предизвика бурни реакции в социалните мрежи с това, в което се замеси наскоро. Коментарите за него тепърва предстоят, а причината е премиерното българско заглавие „Дани. Легенда. Бог“

.

В лентата актьорът, който направи запомнящо се участие в хитовия сериал „Откраднат живот“, е гранде мафиот в малък български град. Участник в разследване на британска документална продукция относно прането на пари, неговият местен общински съветник с манталитет на селски тарикат отвлича оператора и звукаря. Неговата цел е да прави „голямо кино“, в което да разкаже за себе си.

Алексиев се представя като своеобразен месия, целуващ кръста на гердана си при важни решения. Със същата широка усмивка обаче въвежда снимачния екип и в малките коридорчета на собствения си клуб, за да може да се запечата на камера как купонджийка го „обслужва“ със свалени панталони.

Противоречията в характера на Дани, провъзгласил се едновременно за легенда, цар и бог, продължават. Той знае английски достатъчно добре, за да може да разговаря свободно с чужденците. Простащината, скрита зад усещането за господство, обаче прозира в цветните псувни на пътя, в разфасоването на дюнер по време на работна среща и по „блърването“ (скриването) на лицето на ченге с найлонова торбичка.

Режисьорът, сценарист и продуцент Явор Петков се справя отлично със задачата през хумора да изведе някои болезнени истини за българското общество. Неговият Дани (Алексиев) може да е всеки „феодал“ в провинцията, заради което спецификите като цялото име на персонажа и неговото местоположение изглеждат действително без значение, пише „Монитор“.

Режисьорът успява да извлече максимума и от непрофесионалните актьори, с които работи. Дъщерята на Орхан Мурад – Сузанита, както и риалити героят Емил Каменов са свежо попълнение в каста, което предизвиква немалко смехове в залата за прожекция. Двамата пресъздават образи, близки до стереотипа, изграден и около реалните им персони. Сузанита е гадже на кръщелника на Алексиев във филма, а сред бисерите й са шокиращо кратката 9-месечна подготовка за абитуриентски бал с рокля за 20 000 долара и лъча светлина, който разточителният й начин на живот дава на по-бедните хора.

Начинът на заснемане несъмнено също отличава „Дани. Легенда. Бог“. Всичко, което вижда зрителят на големия екран е всъщност грубият материал, който събира английският екип за своята документалка – без монтаж и цензура. Неслучайно и операторът Румен Василев си заслужи отличие за работата си по заглавието в рамките на приключилия преди седмица фестивал „Златна роза“ във Варна.

„Дани. Легенда. Бог“ не е филм за любителите на плоския хумор, чийто размисъл ще свърши в момента, в който е изречена и шегата. Въпреки, че комедийният аспект е основно оръжие в арсенала на Петков, сюжетът всъщност завършва в по-скоро трагични нюанси. Причината – подобно на имуществото, моралната ерозия в обществото, оказва се, също се предава по наследство.

Лентата прави официалната си премиера у нас в рамките на София Филм Фест. Още от днес пък заглавието ще направи десант и в програмата „Свободен дух“ на кинофорума във Варшава.