Aвтоматизираните машини, които могат да извършват разнообразие от действия са бъдещето на производството и тепърва ще стават още по-влиятелен фактор в ежедневието ни. Ако оставим мобилните устройства вече се продават доста атрактивни джаджи с невероятни възможности. Добър пример в това отношение са роботите, които се използват като асистенти в интелигентните домове, както и дроновете.
Летящите машини от този тип са изключително популярни и вее могат да бъдат купени на достъпни цени.
Екип от изследователи на MIT провеждат тестове с иновативен метод, който цели да улесни взаимодействието с умните машини е ежедневието ни. Неговото име е „Conduct-A-Bot“ и е базиран на идеята за използване на мускулни сензори и детектори за следене на движението.
Обработването на данните става за броени милисекунди и така гарантира по-натурален начин а управление на роботи и дронове. Компютърният алгоритъм на MIT, който използват в „Conduct-A-Bot“ също така е в състояние да улавя и данни за активността на мускулите в човешкото тяло, съобщава Engadget.
По този начин е възможно да се използват сигнали от движението на китката, свиването на дланта в юмрук или други подобни движения за контролиране на машините. Голямо предимство на системата е, е осигурява по-интуитивно управление, но също така не изисква офлайн калибриране и допълнително обучение.
Потребителите трябва да носят миниатюрни сензори разположени на бицепса, трицепса и лактите, за да навигират дроновете. Настоящата версия на системата позволява да бъдат предварително програмирани до осем различни жестови команди за контрол.
Работи се за увеличаването на тази бройка и допълнителни оптимизации на технологията. Учените искат максимално да опростят системата, за да може бързо да се въведе в експлоатация в ежедневието на масовия потребител.
Настоящите тестове показват, че дроновете направлявани по този начин успешно възприемат 82% от над 1500 човешки команди. Това все още не е достатъчно за финалния продукт, но представлява оптимистичен показател за бъдещото развитие на технологията.
Концепцията е подходяща и за използване от устройствата за виртуална реалност, които обещават много възможности за забавление.