Председателят на Toyota се извини за грандиозната измама с автомобилите

Председателят на Toyota Акио Тойода говори по време на пресконференция в Токио. Тойода се извини за яката измама при сертификационни тестове за седем модела и автомобилният производител спря производството на три от тях. „Искрено се извиняваме“, каза Тойода, като се поклони дълбоко на пресконференцията в Токио.

Широкообхватното грешно тестване на най-добрия японски производител на автомобили е включило използването на неадекватни или остарели данни при тестове за сблъсък и неправилно тестване на надуване на въздушната възглавница и повреда на задната седалка при катастрофи, пише „Ауто прес“.

Тестовете за мощност на двигателя също са били фалшифицирани. Toyota Motor Corp., базирана в град Тойота, централна Япония, спря производството в Япония на Corolla Fielder, Corolla Axio и Yaris Cross.

Грешните тестове бяха открити и при спрени от производство модели. Компанията каза, че нарушението не засяга безопасността на превозните средства, които вече се движат по пътищата, включително субкомпактните Corolla и луксозните автомобили Lexus.

Разследване на японското правителство срещу Toyota започна през януари. Последните проблеми не се отнасят до задграничното производство на Toyota.

Също в понеделник японският конкурент Mazda Motor Corp. съобщи за подобни нередовни сертификационни тестове и спря производството на два модела, Roadster и Mazda 2. Той каза, че в тестовете е използван неправилен софтуер за управление на двигателя. Mazda, базирана в югозападния град Хирошима, също призна нарушения при краш тестове на три спрени от производство модела. Нарушенията не засягат безопасността на превозните средства.

Преди около две години се появиха проблеми със сертифицирането в компании от групата на Toyota, производителя на камиони Hino Motors и Daihatsu Motor Co., специализирани в малки модели, и Toyota Industries Corp., която произвежда машини и авточасти. Шинджи Миямото, изпълнителен директор на Toyota, отговарящ за удовлетвореността на клиентите, каза, че Toyota е започнала да проучва собствените си тестове след проблемите в компаниите от групата.

Очевидното разплитане на проблемите в системите за тестване в Toyota и нейните компании от групата е черно петно за автомобилния производител, който от десетилетия се гордее с финеса си на производство и корпоративна култура, базирана на овластяване на работниците да правят „все по-добри автомобили“.

Ето кои са най-безопасните автомобили, според японците СНИМКИ

Тойода каза, че компанията може да е била твърде нетърпелива да направи тестовете и ги е съкратила във време, когато разновидностите на моделите се множат като гъби след дъжд. Toyota продава повече от 10 милиона автомобила по света.

Тойода, който е внук на основателя на компанията, предположи, че някои правила за сертифициране може да са прекалено строги, отбелязвайки, че подобни тестове се различават по света. Но той многократно каза, че не оправдава нарушенията.

„Ние не сме перфектна компания. Но ако видим нещо нередно, ще направим крачка назад и ще продължим да се опитваме да го коригираме“, каза Тойода.