За първи път записаха с рентген краш тест на автомобил ВИДЕО

Всичко започва с як взрив – с 60 км/ч устройство с противоударна бариера връхлита оранжевия седан С-класа и го удря право в страничната част. Краш тестовете винаги са нещо специално, но наистина впечатляващото нещо в този тест за страничен удар е в рамка на тавана на залата над автомобила: линеен ускорител служи като източник на рентгенови лъчи.

Заедно с Fraunhofer Institute for High-Speed Dynamics, Ernst Mach Institute (Fraunhofer EMI) във Фрайбург, Mercedes-Benz извърши първата в света наблюдавана и записвана с рентген катастрофа с истинска кола, информира „Ауто прес“.

На борда е имало два манекена от модела SID IIs от лявата страна с лице към удара.

Това са тестови образци с женска анатомия, специално проектирани за тестове при страничен удар.

Силно динамичните процеси на вътрешна деформация могат да бъдат изобразени с помощта на краткотрайна рентгенова технология, както се демонстрира от тази технологична демонстрация в EMI изследователското съоръжение за катастрофи близо до Фрайбург.

Невидимите преди деформации и техните точни процеси стават прозрачни, а многобройните изображения с висока разделителна способност позволяват прецизен анализ.

„Краштест с използване на рентгенови лъчи на Mercedes-Benz поставя крайъгълен камък в инструментите за разработка на бъдещето“ – казва Маркус Шефер, член на борда на Mercedes-Benz Group AG – „С директен поглед към скрития интериор може да се помогне да се направят важни заключения за по-нататъшно подобряване на безопасността на автомобила. По този начин Mercedes-Benz потвърждава ролята си на пионер в областта на безопасността в производството на автомобили.“

Д-р Малте Кърфис, ръководител на Центъра за катастрофи, Fraunhofer EMI, добавя: „Чрез този успешен краштест под рентген ние придобиваме ценни прозрения, за да оптимизираме допълнително нашата технология за записване на недостъпна преди това информация.“

„Откриваме какво се случва вътре в превозно средство и с манекените по време на инцидент“ – съобщава проф. д-р. Пол Дик, директор по безопасността на превозните средства, Mercedes-Benz AG – „Рентгеновите изображения също ще предложат възможност за допълнително повишаване на качеството на модела на цифровите прототипи.

– В продължение на няколко години отделът за безопасност на превозните средства на Mercedes-Benz проучва използването на рентгенова технология при краш тестове заедно с колеги от EMI.“

Разбра се кои са най-продаваните електрически коли в Германия СНИМКИ

Решаващият фактор за пробива е използването на линеен ускорител с 1 kHz технология като източник на радиация. Устройството е много по-мощно от рентгеновите светкавици, използвани преди това в експерименти – фотонната енергия на линейния ускорител е до девет мегаелектронволта.

Това означава, че всички материали, които обикновено се използват в конструкцията на превозни средства, могат да бъдат изследвани. Продължителността на рентгеновия импулс е само няколко микросекунди, което позволява да се записват процесите на деформация при краш тестове без замъгляване от движението.