Без значение колко напредват технологиите, делът на електрическите коли на автомобилния пазар никога няма да надхвърли 30%, а автомобилите, работещи с горива, ще останат актуални, казва Акио Тойода, председател на борда на директорите на Toyota Motor.
На лекция за производствената система на Toyota за мениджърския екип на Toyota Motor, отговаряйки на въпроси от публиката, той говори за отношението си към въпросите на енергийния преход и декарбонизацията.
Toyota Motor, като глобален автомобилен производител, ще следва пътя на диференцираните предложения, произвеждайки автомобили, задвижвани с всички видове енергия – горива, включително с водород, хибриди, електромобили, електрически коли с водородни горивни клетки.
„Мисля, че това е нещо, което трябва да решат потребителите и пазарът, а не регулаторите и политическата воля“, казва Акио Тойода.
— Един милиард души по света живеят без електричество, ние в Toyota произвеждаме автомобили за такива региони. Следователно електрическите автомобили не могат да бъдат транспорт за всички. Toyota се ангажира с позицията, че свободата на движение не може да бъде отнета от хората въз основа на тяхната държава, регион или богатство.“
Акио Тойода също се изказа критично за националната политика в настоящия глобален дневен ред за ограничаване на емисиите на въглероден диоксид, подчертавайки, че изискванията за предприетите мерки трябва да вземат предвид различията в енергийния сектор на различните страни:
„На миналогодишната среща на лидерите на Г-7 Япония най-накрая повдигна въпроса, че пътят към целта може да е различен. В цялата автомобилна индустрия аз бях единственият, който казваше едно и също нещо в продължение на три години. Какви ли не отрицателни коментари чувах за това. Много е трудно да се бориш сам. Япония трябва да направи нещата по свой начин. Не мисля, че е правилно да следваме Запада във всичко.
Освен това Акио Тойода решително отхвърли всички обвинения срещу компанията за саботиране на енергийния преход: „Коренът на проблема не са електромобилите, а намаляването на емисиите на CO². Toyota има нещо, което другите компании нямат – хибриди. Благодарение на тях Япония, единствената от развитите страна, е намалила емисиите с 23% за 20-30 години.
Освен това на събитието Акио Тойода обяви началото на работата на Toyota върху ново поколение двигатели с вътрешно горене.
Харесайте и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!