В ЕС: Купуваш си кола с ДВГ, глобяват те

От 1 януари Франция повиши размера на еднократната наказателна такса за регистрация на големи автомобили със значителни емисии на вредни вещества. Определението „големи“ обаче включва дори компактните Peugeot 208 и Dacia Sandero, пише Факти бг.

По-строгите парични санкции за шофьорите, особено тези, които управляват тежкотоварни превозни средства със значителни количества замърсяване на околната среда, се дължат на промени в таблицата за т.нар. „малус екология“.

Те са въведени от правителството на страната като част от програмите за екологична безопасност и намаляване на емисиите.

От 1 януари шофьорите на автомобили, отделящи 118 г/км CO2, плащат 50 евро и тази сума нараства бързо с увеличаване на емисиите на CO2. Превозните средства с тегло от 1600 кг или повече ще трябва да плащат между 10 и 30 евро за допълнителен килограм.

Това ще засегне редица автомобили, включително субкомпактното Peugeot 208, чиято цена е 19 200 евро. Версия 1.2 PureTech 75 к.с. отделя 120 г/км, което се равнява на глоба до 100 евро. Същото важи и за Dacia Sandero SCe 75 на цена от 11 990 евро, като новият собственик ще плати еднократна глоба от 100 евро.

Наказателният данък за „големите“ автомобили с двигател с вътрешно горене ще се праща със задна зата – от 2022 г. Сега обаче се включват и автомобили с тегло над 1600 кг. За автомобили с тегло от 1600 до 1799 кг шофьорите плащат по 10 евро за килограм наднормено тегло. По-тежките автомобили плащат повече данък, а всички превозни средства над 2 100 кг плащат 30 евро за допълнителен килограм.

Хибридните превозни средства, поне тази година, няма да бъдат санкционирани за допълнително тегло

Изцяло електрическите BEV, водородните FCEV и PHEV plug-in хибридите са освободени както от такса за CO2 емисии, така и от санкции за тегло. За последните пробегът в града на ток трябва да надвишава 50 км. Предлагат се и специални отстъпки за големи семейства, които се нуждаят от големи превозни средства.

Френският президент Еманюел Макрон вече разкри нови стимули за отклоняване на купувачите от китайски модели към френски и европейски, включително нова лизингова схема от 100 евро на месец за електрически автомобили, произведени в ЕС.

Френското правителство също така обяви въвеждането на значителни парични стимули за купувачите за първи път на електрически превозни средства, стига те да са произведени в ЕС.

Всичко това насърчава потребителите да преминат към електрически европейски автомобили

Това е същността на наказателния данък, който има за цел да ограничи броя на превозните средства, които замърсяват околната среда, и насърчава потребителите да стимулират европейската автомобилна индустрия.

Интересното е, че Франция се е ангажирала да произведе повече от 1 милион електрически коли до края на 2027 г. Освен това правителството отпуска пакет от 700 милиона евро за увеличаване на броя на влаковете, за да пренасочат хората от автомобили към електрически обществен транспорт.