СССР редовно се опитваше да подобри съществуващите автомобили. За съжаление повечето от тези подобрения никога не са стигали до производство.
Например Жигули с автоматична скоростна кутия. Какво? Да, имаше и такива.
Жигули с автоматична скоростна кутия
Лада с два педала изглеждаше като несбъдната мечта за съветските собственици на автомобили. Все пак такива модели съществуваха, макар и в ограничени количества. Автомобилите са разработени като варианти за износ за Западна Европа.
Автоматичната скоростна кутия GM TN180 е монтирана на VAZ-2103 и 2105. Изборът в полза на GM агрегата се дължи на неговата гъвкавост. Такава кутия беше подходяща за Fiat 124, което означава, че лесно може да бъде инсталирана на VAZ.
В допълнение към дизайна на лоста за смяна на скоростите в кабината, отличителна черта на автомобилите Zhiguli с автоматична трансмисия беше наличието на радиатор под капака за охлаждане на автоматичната трансмисия.
Между другото, няколко от тези коли за износ по-късно са успели да се върнат от чужбина. Срещали ли сте някоя от тях?
Волга с предно предаване
Не, няма да говорим за GAZ-3103 с предно предаване , а за много по-ранната Волга. През 1971 г. излиза първата Волга с предно задвижване. По-точно, „двадесет и четвъртият“ беше взет като основа за изграждането на прототипа NAMI-0173.
Просто казано, това не беше съвсем Волга. Използваният GAZ-24 беше просто донор на необходимите агрегати. Защо е разработена тази машина? Всъщност NAMI работи върху решения за автомобил като бъдещия AZLK-2141 .
Волгата с предно задвижване е оборудвана с двигател UMZ-412 с обем 1,5 литра и мощност 75 коня. Силовият агрегат имаше надлъжно разположение под голям ъгъл.
Това изисква разработването на нов дизайн за картера и всмукателния колектор. Скоростната кутия на Волгата също е преработена, способна е да пренасочва въртящия момент към предните колела.
Пикап „шестица“.
В началото на 80-те години беше пуснат пикап с две врати, базиран на Zhiguli. Моделът беше модификация на VAZ-2106 с двуместна кабина и сгъваема палатка отзад. Първоначално беше ясно, че такава „шестица“ няма шанс за масово производство.
Колата е проектирана като туристическа опция . Въпреки това, само един екземпляр е произведен в цвят сребрист металик.