Електрическите автомобили се продават вече от достатъчно дълго и присъстват на пазара на употребяваните коли. Защо хората се отървават от използвани бензинови и дизелови коли? По-често поради факта, че техните компоненти и двигатели са износени и изискват ремонт и по-щателна поддръжка.
Същата е ситуацията и с продажбата на електромобили. Само че при тях се изхабява батерията, чиято основна характеристика е, че с възрастта е в състояние да акумулира все по-малко заряд.
С течение на времето запасът от енергия в него може да престане да е достатъчен дори за 100 км пътуване. Тогава ги продават.
Новият собственик рано или късно ще трябва да смени батерията. Когато е купувана колата, компютърът й е показвал, че енергийният резерв ще стигне например за 150 или 200 км, а такава електрическа кола на обявената от продавача достъпна цена е доста добра оферта.
Но след като преминават две или три години пробегът след зареждане пада до 100 км, а енергията в батерията вече не е достатъчна за пътувания до работа, вилата или дори за пазаруване. Така че трябва или да се продава електрическата кола, или да се сменя батерията с нова. А това, според специалистите, струва шокиращо скъпо.
BMW i3
Например, батерията на малко BMW i3 струва от 2500 долара за употребявана, но все още доста функциониращ екземпляр, до около 16 000 долара за нова оригинална.
Chevrolet Bolt
Що се отнася до Chevrolet Bolt, цената на батерията на GM беше 15 734 долара още през 2017 г.
Nissan Leaf
Батерията на скромния Nissan Leaf от 30 кВтч може да ви струва между $3500 и $4500. За 40 кВтч – около $6500-7000, а за 62 кВтч – $8500- 9500.
Tesla Model 3
Батериите на Tesla Model 3 струват от 10 000 до 15 799 долара, докато батериите за по-скъпия Model S струват от 12 000 до 22 000 долара.
Volkswagen E-Golf
И накрая, на върха на ценовата верига е Volkswagen E-Golf, чиято батерия от 35,8 кВтч е оценена на 23 443 долара.