Авторите на YouTube-канала Auto Trader проведоха експеримент с Nissan Leaf втора ръка – оказа се, че при движение с максимална скорост електрическата кола се разрежда само след няколко десетки километри. В изпитанията е участвал Leaf от 2012 година с пробег 115 хиляди километра.
Понеже електрическата кола е доста стара, тя изминава с едно зареждане на батерията около 106 километра, а ако се ускорява агресивно – три пъти по-малко, около 35 километра.
При това температурата навън по време на тестовете е била под нулата (около -3 градуса по Целзий).
Тестовете са били направени на писта. Там старичкият Leaf е успял да ускори до 159 километра в час – с тази скорост той е изминал 4.9 километра, след което борд компютърът е предупредил, че запасът от пробег е намалял до 39 километра. След това електрическата кола е започнала да забавя – първоначално до 156 километра, а след това до 153 и 151. Изминавайки по пистата 27 километра, електрическата кола не е могла вече да развие скорост по-голяма от 150 километра в час.
Когато Leaf е бил вече преодолял 32,6 километра, борд компютъра е предупредил за ограничаване на мощността и скоростта е започнала стремително да намалява. В резултат по време на теста електромобилът е изминал с максимална скорост 34.7 километра преди батерията му да се разреди.
Nissan Leaf присъства на пазара от 12 години насам. Сегашното му поколение се продава от 2017 година. То може и да е последното. Според вътрешна информация, пряк наследник колата няма да има. Работата е там, че като цяло основният пазар за нея е Европа, а търсенето на този електромобил на него намалява постоянно. Например, през първото тримесечие на 2022 година са продадени 8 800 коли, което е с 16.3% по-малко спрямо миналата година.