Skoda възстанови уникално състезателно купе от 60-те години ВИДЕО

За 120-годишния юбилей на спортното подразделение на Skoda Motorsport чешката компания възстанови купето 1100 OHC Coupé, което е участвало в състезания в началото на 60-те години на миналия век. 

За целта се е наложило да бъдат изкупени два оригинални екземпляра, които са били продадени преди повече от половин век и са катастрофирали. 

Експертите от Центъра за прототипи на Skoda са използвали оригиналните чертежи, за да върнат към живот уникалната спортна кола – все пак, запазилите се части са стигали само за една бройка. 

1100 OHC Coupé е построено през 1959 година.

И двата екземпляра са получили пространствена рама, заварена от тънкостенни тръби, лека каросерия от алуминий и окачване на носачите отпред и държачи отзад. 

Колата е задвижвана от четирицилиндров редови атмосферен двигател от Skoda 440 Spartak (предшественика на Octavia) с обем от  1,1 литра, мощността за спортната кола е била увеличена почти двойно – от 44 на 92 конски сили. 

Максималната скорост на 555-килограмовата двувратка е била 200 километра в час. 

В състезанията 1100 OHC е участвала само две години – от 1960 до 1962, след което колите са били изпратени в пенсия заради промени в техническия регламент. Четири години след това колите са били продадени на частни лица. 

В крайна сметка и двете коли са се оказали почти унищожени, защото и двете попаднали в катастрофи, при което едната от тях дори е горяла. 

Наложило се от Skoda да изкупуват колите детайл по детайл и така към 2015 година имало достатъчно части за възстановяването на шасито, което било изложено в музей. 

След това обаче компанията решава да възстанови 1100 OHC Coupé изцяло.

Специалистите са използвали оригиналните чертежи, на базата на които е бил създаден 3Д модел на купето, а след това и няколко реални прототипа в различни мащаби. 

Наложило се е също редица компоненти да бъдат създадени от нулата. Сред тях е и каросерията, която е била изготвена от алуминиеви листове с дебелина 0.8 милиметра: както и през 1959 година те са били оформени и заварени на ръка. Други детайли пък са били взети от серийните Skoda по онова време – 1200, Popular, Spartak и Octavia.