Nissan разкри една от най-големите си тайни, става дума за майстора на миризмите ВИДЕО

На видеото се вижда човекът Рюноске Ино, известен още като „носът на Нисан“. Той работи в техническия център на японската компания Ацуги. Като цяло, Nissan се трудят цял екип експерти по миризмите, включително и Питър Истленд в Европа и Тори Карла в Северна Америка, защото клиентите във всеки регион имат свои предпочитания относно миризмите. Ино обаче е главният, именно той поставя стандартите за миризми на базата обратна връзка от клиентите.

 

 

Да си майстор на миризмата

Това не е лесна задача, защото трябва да се провери всяко едно ъгълче на колата и неговия мирис. Ино казва, че особено внимание той отделя на местата до шофьора. Това са слънцезащитната козирка, джобчето за ръкавиците – онези места, които се отварят и затварят, винаги са пълни с миризми.

Също така той внимателно обмирисва волана, приборния панел, тапицерията на седалките, подглавниците, стойките за чаши. 

Ако миризмата не е тази, която трябва да е, то причините веднага внимателно се анализират – от кой доставчик е дошъл детайлът, защо мирисът му е променен. 

За да си хванете тази работа, трябва да преминете през специален сертификационен тест. Кандидатът трябва да има безупречно обоняние, след което в Nissan  се провежда специално обучение, за да може да се засили способността към улавянето на специфичните миризми на автомобила.

Майсторът на миризмите трябва да действа бързо, защото носът за кратко време свиква с мирисите. За да си „презареди“ обонянието и да възстанови чувствителността, Ино мирише областта около лакътя си – трик, който той научил от много авторитетен бариста. 

Това е познат мирис, организмът се успокоява и е готов да мирише нови миризми. 

Ино казва, че в деня преди тестовете той се старае да не яде ястия с чесън или силно миришещи продукти. Той не пуши и не използва перилни препарати с мириси, когато пере работните си дрехи. 

Миризмите са изключително важни, все пак хората могат да ги възприемат със стотици хиляди, Усещането за мирис достига до онези части на мозъка, които контролират паметта и емоциите, затова миризмите на автомобила са тясно свързани с паметта за него.