Apple предизвикаха сериозна вълна от коментари с въвеждането на нова функция, която позволява на потребителите да разбират какви данни за активността им събират приложенията. Основните критики са от рекламните компании, които губят ценен източник на приходи в лицето на iPhone потребителите. Въпросната функционалност се казва App Tracking Transparency (ATT) и определено е най-противоречивата промяна в iOS 14.5.
Въвеждането на този инструмент позволява на потребителите да се откажат от системното проследяване от приложения на трети страни, които използват личните им данни за таргетиране с реклами.
Ако собствениците на iPhone се съгласят да не бъдат следени по този начин уникалният IDFA код използван за следене на активността им в интернет се превръща в поредица от нули.
Така рекламодателите не могат да монетизират активността ни в приложенията, което на свой ред гарантира сигурността на потребителите. Вече ви съобщихме, че новите правила на Apple против проследяване принуждават рекламодателите да преминат към Android.
Apple защитиха своите действия изтъквайки, че често потребителите не са дали разрешение и нямат представа за начина, по който се следят от приложенията. Oт самото начало идеятa за ATT предизвика война между Apple и Facebok. Социалната мрежа е силно засегната заради богатата аудитория, каквато представляват многобройните потребители на iPhone.
Независимо от напрежението функцията вече е достъпна и опасенията на Facebook се оказаха напълно основателни, като над 80% от устройствата спряха споделянето на лични данни с външни приложения. Любопитно разследване на The Financial Times разкрива, че водещи имена в индустрията, сред които Snapchat, Facebook, Twitter и YouTube са отчели загуби след въвеждането на ATT.
От TheVerge твърдят, че компаниите са изгубили около $9.85 млрд. заради невъзможността да следят активността на потребителите, както досега. Необходимо е време преди рекламодателите да проявят креативност и предложат алтернативни методи, с които да избегнат ATT в екосистемата на Apple.