American Automobile Association (AAA) посочи системите за сигурност, които са безполезни и дори опасни по време на дъжд.
Системите за помощ на водача не са всемогъщи, изясниха специалистите на организацията. Например, в дъждовно време те работят, но със сривове и, ако човек разчита на тях, то рискът да претърпи катастрофа е голям.
В хода на изпитания, проведени на затворен полигон, бе имитирано дъждовно време.
В хода на тестовете бе проверена работата на системи, като автоматичното извънредно спиране и функцията за задържане на колата в лентата на движение. Оказа се, че п време на умерен дъжд и проливен дъжд тези системи не работят коректно.
Изпитанията на автоматичните системи за извънредно спиране, проведени при скорост от 40 километра в час, са приключили с удар в 17% от случаите. При скорост от 56 километра в час, удари е имало в 33% от случаите.
Системата за задържане в лентата на движение е работила още по-зле – в 69% от случаите автомобилът е пресичал разделителната линия.
„Тези системи за безопасност се опират на датчици и камери, за да различават пътната маркировка, други автомобили, пешеходци и препятствия на пътното платно. Затова, естествено, съществено влияние върху тяхната работа оказват фактои като околната среда, като дъжда. Хората не винаги пътуват в слънчево време, затова ние трябва да разширим списъка на условията, при които се провеждат изпитанията“, казва техническият директор на ААА Грег Бренън.
ААА призовава шофьорите задължително да се запознаят с принципите на работата на системите за подпомагане, за да може адекватно да оценяват възможностите им и да държат обективите на камерите чисти, както и да не използват круиз-контрола в лошо време.