Microsoft ще предприемат активни действия, за да улеснят клиентите си във възможността да извършват независими ремонти на своите устройства. Решението е взето след натиск от акционерите, които подканиха компанията да обърне по-голямо внимание на т.нар. „Right-To-Repair“ инициатива. Европейките регулатори също активно осъждат темата за правото на ремонтна потребителите.
Софтуерният гигант стартира кампании, с които да увеличи достъпа до информация за ремонтирането на компонентите на устройства с идеята да се намали въглеродния отпечатък в атмосферата. Част от програмата на Microsoft предвижда инструкциите и документацията за извършване на ремонт да бъде предоставена и извън оторизираната мрежа за сервиз и обслужване на компанията.
По този начин потребителите ще имат свободата да извършат ремонт в магазини и сервизи от трети страни. Мicrosoft ще улеснят поправката на развалени части и едновременно ще намалят вредните емисии, като това са двете най-големи цели на амбициозната им програма.
Така компанията се превръща в първото влиятелно име в технологичната индустрия, което обръща сериозно внимание на този проблем. В миналото Microsoft е търпяла критики, че лобира за законодателни мерки против правото на ремонт. Новите ангажименти ще сложат край на подобни практики и ще предоставят повече възможности да се предложи най-доброто на крайните потребители.
Компанията ще преразглежда настоящата система за ремонт и ще направи предложения, които да я либерализират. Затварянето на потребителите в екосистемата на даден технологичен бранд е проблем, който е силно изразен в индустрията. Apple е най-подходящият пример за подобна мрежа от хардуер и услуги, която ограничава участието на трети страни.
Мicrosoft дават добър пример и може да се надяваме, че и другите технологични гиганти ще улеснят ремонта на своите устройства.