Съвременните двигатели с вътрешно горене с турбо системи, директно впръскване на горивото, деактивиране на някои цилиндри при ниско натоварване, блокове от леки сплави, са удивително ефективни, но цената за високата техническа сложност се явяват строги изисквания за системна поддръжка, нисък живот на двигателя и висок разход на масло.
Авторитетното американско издание Consumer Report е съставило списък с двигатели на леки автомобили, които са особено проблемни, когато става въпрос за изгаряне на масло.
Според изданието, необходимостта от доливане на смазочен материал се превръща в сериозен проблем, ако собственикът трябва да добавя поне два литра масло между сервизните интервали.
Всички данни са предоставени на Consumer Reports от самите производители на автомобили.
Струва си да се отбележи, че проблемът се задълбочава с износването на двигателя.
И така, най-проблемният двигател по отношение на разхода на масло е 4,4-литровата „осмица“ N63 на BMW, който се монтира на една трета от всички X5, произведени от 2008 г. насам. За автомобили на възраст 8-10 години доливането на повече от 2 литра масло на всеки 10 000 км е рутинна практика.
Проблемът е малко по-остър за собствениците на Audi с 3,0-литровия компресорен мотор TFSI VW EA837, монтиран във всички големи модели на Audi от A4 до Q7.
Собствениците на Subaru с 2,0-литрови и 2,5-литрови опозитни двигатели, Volvo с 3,0-литрови и 3,2-литрови редови шестцилиндрови двигатели и Volkswagen с двигател 1,4 TSI също трябва да се примирят с проблема с високия разход на масло.
Припомняме, че повишената консумация на масло води до ускорено износване на цилиндрите и буталата на двигателите.
Харесайте и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!