Apple спазиха обещанието си да предоставят на потребителите повече контрол над личните данни, които се споделят с приложенията в iPhone и iPad. Компанията е създала нова функция с името App Tracking Transparency (АТТ) и вече е част от iOS 14.5. Включването на този инструмент вече предизвика сериозни критики на някои от водещите разработчици, сред които и Facebook.
Новата функция на Apple изисква от мобилните приложения да покажат какви лични данни за потребителите събират, както и да поискат изрично разрешение.
Ако не сте доволни от информацията за вашата активност, която събира даден софтуер може да не се съгласите и съответно да не използвате дадено заглавие.
Повечето потребители избират варианта да ограничат достъпа до личните данни, което е проблем за компании от ранга на Facebook, които генерират приходи основно от реклама. Когато собствениците на iPhone и iPad се откажат да бъдат следени по този начин това не позволява на Facebook да таргeтират реклами и се отразява на приходите им.
Интеграцията на ATT функцията влияе не само на начина, по който потребителите управляват своята информация в мобилните приложения. Водещите рекламодатели също променят своята стратегия, за да продължат да генерират приходи. Още в първите две седмици от въвеждането на AТТ е отчетен голям отлив от екосистемата на Apple към Android.
Toва не е изненадващо, тъй като в определени случаи над 90% от потребителите решават да блокират всички методи за следене на активността им в iOS. Цените на рекламите за Android са се увеличили с повече от 30%, в сравнение с конкурентната платформа. Въпреки това много рекламодатели предпочитат да инвестират в Android, информира 9to5mac.
Само за един месец Facebook отчитат с 18% по-голям ръст в заявките на своите рекламни партньори за Android, докато тези за iOS намаляват с около 17%, показват данни на компанията за дигитален маркетинг Tinuiti. По всичко личи, че новите правила на Apple превръщат Android в по-предпочитана платформа за реклама.