Една от най-дългоочакваните автомобилни премиери най-накрая се състоя! Toyota официално представи новото поколение на своя култов всъдеход – Toyota Land Cruiser 300.
Въпреки че в последно време в мрежата можеше да се видят шпионски снимки на очаквания автомобил, много подробности се пазеха в тайна и нямаше пълна представа за машината. Може би японската компания умишлено е съхранила повечето детайли, за да съвпадне със 70-годишнината на модела на пазара.
Land Cruiser си е извоювал славата като всъдеход и в новото поколение остава верен на своята история и запазва рамната си конструкция.
Новата рама е позволила на конструкторите да понижат центъра на масата, да подобрят разпределението на теглото по осите (53:47 в полза на предната ос) и да преместят двигателя по-близо до центъра на автомобила.
Общата твърдост на каросерията и рамата се е увеличила с 20 процента. Конструктивните елементи са изработени от високоякостна стомана и са заварени с лазер, а повечето панели на корпуса са изработени от алуминий.
Благодарение на широкото използване на алуминиеви сплави, теглото на новия Land Cruiser е намалено с 200 килограма в сравнение с предшественика си, въпреки че крайните стойности на теглото не са разкрити.
Габаритните размери и междуосието на автомобила останаха същите като на предшественика му. Дължината е 4950 мм, междуосието е 2850 мм, а автомобилът тежи 2,58 тона.
Land Cruiser 300 обаче няма да има въздушно окачване. Окачването вече ще е пружинно, с изключение на това, че амортисьорите могат да бъдат адаптивни. Разбира се, кинематиката и настройките на окачването са сериозно преработени.
Важното нововъведение се отнася до двигателите. Вече няма да има V8 двигател за Toyota Land Cruiser! Той ще бъде заменен от V6 с турбокомпресор.
Бензиновият 3.5 ще има мощност от 415 к.с. и 650 Nm въртящ момент, което е значително повече от ппредишната „осмица“. Припомняме, че най-мощният V8 двигател, предлаган за Land Cruiser преди, беше с обем 5,7 литра и имаше мощност от 381 к.с.
Вторият V6 за Land Cruiser 300 е турбодизелов двигател 3.3 с мощност 309 к.с. и въртящ момент 700 Nm. Трансмисията и за двата двигателя ще бъде 10-степенна хидромеханична.
Land Cruiser 300 разполага с различни режими на шофиране, както и режим 4 Low, до три блокируеми диференциала (в зависимост от версията) и фирмената система за стабилизация E-KDSS (тя се бори с преобръщането).
На разположение е и системата Multi-Terrain Monitor, която дава на водача поглед в реално време върху пътната настилка под и около автомобила. Освен това тя автоматично оценява качеството на пътната настилка и избира най-подходящия режим на шофиране. Новият Land Cruiser 300 е първият, който получава такава система.
Интериорът се отличава с изцяло нов дизайн, модерна мултимедийна система с 12,3-инчов екран, акустика JBL, четиризонов климатичен контрол, отопляеми и вентилирани предни и задни седалки и много други опции за комфорт. След версията с 5 места ще се появи и версия със 7 места.
Продажбите на новия Toyota Land Cruiser 300 ще започнат още през лятото на тази година.
Харесайте и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!