Xiaomi искат да станат най-големия производител на смартфони до 3 години

Xiaomi е компания, която се възползва по най-добър начин от затрудненията на Huawei през последните месеци. Търговските санкции принудиха китайския производител да започне да разработва собствена операционна система. HarmonyOS е бъдещето на компанията, но ще е необходимо време да възстанови загубените си позиции.

В същото време Xiaomi станаха третият най-голям производител на смартфони в света и се утвърдиха като основен конкурент на Samsung и Apple.

Скоро ще видим и премиерата на първия гъвкав смартфон на Xiaomi, което ще се превърне в допълнителен източник на приходи.

Официалните данни на Canalys разкриват, че през първото тримесечие на годината са реализирани продажбите на 347.4 млн. смартфона. Xiaomi са доставили 49 млн. устройства за този период, което е с 3.4 млн. по-малко от Apple, които са втори и отчитат 52.4 млн. продажби.

По този начин Xiaomi увеличават с 62% позициите си спрямо първото тримесечие на 2020г. Компанията е уверена, че доброто представяне ще продължи в дългосрочен план, съобщава GizmoChina.

 

 

Разликата между Xiaomi и Apple е едва 1% и е напълно възможно да бъде стопена преди премиерата на iPhone 13 през есента. Китайският производител отчита най-бързия ръст в продажбите в цялата индустрия и подготвя още няколко интересни премиери през 2021г.

Разликата между Xiaomi и Apple е едва 1% и е напълно възможно да бъде стопена преди премиерата на iPhone 13 през есента. Китайският производител отчита най-бързия ръст в продажбите в цялата индустрия и подготвя още няколко интересни премиери през 2021г.

Всичко това създава сериозни предпоставки Xiaomi да стават все по-влиятелен фактор в пазара на смартфони. Вече второ поредно тримесечие компанията заема третата позиция и почти сигурно ситуацията ще се запази и в периода април-юни. Президентът на Xiaomi Group, Лу Уейбинг oчаква до 3-5 години да бъдат лидер в мобилната индустрия.

Реализирането на тази амбициозна идея предполага още преди това Apple да бъдат изпреварени. Преднината със Samsung е по-голяма, но все пак е по-малко от 10%. Kорейският производител притежава 22% дял при смартфоните, докато Xiaomi генерират 14% от доставките в световен мащаб.

Темповете на растеж и влиянието на европейския пазар ще имат стратегическо значение за впечатляващите планове на компанията в пазара на смартфони.

 

Oще от Digital: Xiaomi продадоха 200 млн. смартфона от серията Redmi Note

TagsXiaomi