Google oт месеци експериментират с нова технология, която е кръстена „Federated Learning of Cohorts“ (FLoC) в своите системи. Това е поредният важен компонент от Privacy Sandbox проекта, който цели да подобри сигурността на браузъра Chrome, но също е част от концепцията Google да сложат край на бисквитките от трети страни.
Компанията вече потвърди ангажимента си да прекрати използването на този популярен метод за таргeтиране на реклами. Вместо това Google предлагат алтернативна идея, която едновременно е съобразена с потребителите, но също и с маркетинговите им партньори.
Бисквитките проследяват всеки индивидуален потребител, докато идеята на FLoC е да „скрие“ всеки човек в по-голяма база с данни за активността на други хора в интернет.
Използвайки алгоритми за машинно обучение Google FLoC анализира потребителските данни и след това създава група от хиляди хора на базата на сайтовете, които посещават. По този начин рекламодателите отново получават желания профил, но нямат достъп до идентичността на всеки потребител.
В голяма степен FLoC позволява на рекламодателите да използват поведенческо насочване без бисквитки. Функцията е оптимизирана за работа в браузъра Google Chrome и проследява по различен начин онлайн поведението на потребителите. Технологията присвоява историята на браузъра като идентификатор и го добавя към други браузъри със сходно поведение.
Информацията се пази в т.нар. „кохортни“ контейнери, с които рекламодателите виждат споделеното поведение на потребителите, но без да разпознават нито един от тях. Това е възможно, чрез анонимен код за идентификация, който се преизчислява на седмична база.
Google твърди, че тъй като във всяка кохорта ще се съхраняват детайли за активността на хиляди хора, нито един човек не може да бъде избран от групата и да бъде свързан със своите уникални данни за сърфиране. Технологията използва алгоритъм с името SimHash,за да създава ID-та на потребителите и групи от хора.
Някои външни разработчици вече се противопоставиха на Google FLoC, сред които WordPress и конкурентни браузъри.