HarmonyOS ще представлява сърцето на екосистемата, която Huawei иска да изгради, за да замести в дългосрочен план Android и Windows. Aнгажирането на разработчиците е ключов фактор за бъдещия успех на платформата. Още преди края на 2020г. бе представена бета версията на Harmony OS 2.
0.
Потребителският интерфейс на операционната система не се различава съществено от EMUI и функционира по същия начин, както Android. Публичната бета версия предлага повече от 50 нови контроли за потребителския интерфейс и обещава унифицирано изживяване на множество устройства.
Aктивната усилия на Huawei и мрежата им от разработчици в следващите месеци ще допринесе за допълнителни оптимизации на HarmonyOS. Работата върху операционната система се затруднява и от желанието на компанията да може да се използват от разнообразие от устройства.
Изчистеният интерфейс ще функционира достатъчно добре на умни часовници, както и на телевизори. Съдържанието, което може да изтеглите за HarmonyOS ще е налично в Huawei App Gallery – oнлайн магазина за приложения на компанията.
Първите смартфони с HarmonyOS ще бъдат представени до края на годината и тепърва ще разбираме повече за функциите и интерфейса на новия софтуер. Един от големите въпроси свързан с популяризирането на операционната система е дали ще може да се използва от другите китайски производители. Подобно решение не е лишено от логика, особено в контекста на конфликта между САЩ и Китай.
Дали тази идея ще бъде реализирана в действителност остава отворен въпрос. ZTE са един от най-големите производители в страната, които обаче засега не планират да представят устройство с HarmonyOS. Компанията запазва правото си да го направи на по-късен етап, но поне в следващите месеци няма да използват платформата на Huawei.
Необходими са допълнителни оптимизации, които да осигурят поддръжка на HarmonyOS за смартфони, които имат повече от 4GB RAM, за да предпоставят навлизането на нова серия флагмани с операционната система на пазара.
Oще от Digital: Harmony OS ще се използва от над 100 млн. устройства на 40 различни бранда до края на 2021г.