Модерните телевизори са ключов елемент от интелигентните домове, който позволява да се наслаждаваме по най-добър начина на любимите филми, телевизионни шоута и мултимедия. Вече има много лесно начини да свържем всяко едно устройство към по-големите им дисплеи и да се забавляваме оптимално с предпочитаното съдържание. Google Chromecast е добър пример за джаджа, която промени начина, по който стриймваме и гледаме мултимедия.
Първото голямо технологично шоу за годината се фокусира основно към телевизорите.
Устройствата в този сегмент може да не са толкова популярни, колкото смартфоните, но са неизменна част от всеки дом. Samsung и LG са две от компаниите, които инвестират най-много средства за разработката на нови технологии, с които да продължат да са източник на иновации.
Пазарните наблюдатели очакват минимален ръст в продажбите на телевизори през годината. Според последният доклад на TrendForce до края на годината ще бъдат реализирани доставките на приблизително 223 млн. телевизора на глобалния пазар, съобщава GizmoChina.
Увеличението в продажбите ще е минимално и се предполага, че ще достигне до едва 2.8%, спрямо предходната година. Динамиката в световния пазар на телевизори е съвсем различна от тази в мобилната индустрия. Това се дължи на много фактори. Покупката на устройство в този сегмент е свързана с повече средства, като времето за ъпгрейд е много по-дълго.
Разликата в продажбите на годишна база е доста минимална от 2017г. насам. Тенденцията е за ръст в доставките, но това се случва с много бавни темпове. Проблемите с доставките на компоненти свързани с пандемията също оказват своето влияние върху стратегията на големите производители.
Най-голям интерес потребителите проявяват към телевизорите с по-големи екрани и това няма да се промени през 2021г. Провеждането на големи събития, включително и Олимпийските игри в Токио, която бе отложена за лятото на свой ред ще стимулира търсенето на телевизори.
Повече от 30% от очакваните продажби ще бъдат на устройства с големина от над 65 инча.