Китайският концерн Dongfeng показа електрическия кросоувър Voyah Free, който е с мощност от 680 конски сили. Мощността не е единствената привлекателна подробност, свързана с новия автомобил.
Външният дизайн принадлежи на Italdesign, запасът за пробег след зареждане достига 860 километра, приблизителната цена на модела е 400 хиляди юана (около 49 200 евро), тоест Voyah Free струва по-евтино от нов BMW X5, който е сравним с него по размер.
Voyah Free е серийната версия на смелия концепт i-Free, представена на автомобилното изложение в Пекин през септември.
Основата на модела е новата скейтборд платформа ESSA (Electric Smart Secure Architecture).
По отношение на размерите кросоувърът на Dongfeng е съпоставим с актуалния BMW X5: дължина, ширина, височина са съответно 4905, 1950, 1690 милиметра, междуосие – 2955 милиметра. По отношение на пропорциите електрическата кола не се различава от конкурентите с двигател с вътрешно горене: студиото Italdesign запазва дълъг капак и каросерия, постигайки добър аеродинамичен коефициент на съпротивление.
Екстериорът на Voyah Free не е агресивен, въпреки че съотношението мощност / тегло дава възможност да бъде свързано със спортна версия. От Dongfeng са назовали характеристиките на версията с два мотора и задвижване на четирите колела – мощността достига 680 конски сили и 1000 Nm!
Теглото на колата не се разкрива, но очевидно китайският кросоувър е доста тежък, тъй като ускорява от нула до 100 километра в час за 4,8 секунди, а максималната скорост не надвишава 200 километра в час.
Декларираната автономност на електромобила е впечатляваща: базовата версия е способна да измине 500 километра без презареждане в цикъла NEDC, а резервът за пробег на хибридната модификация с 109-конски сили и 1,5-литров бензинов двигател е 860 километра.
Марката Voyah се счита за премиум, така че оборудването на кросоувъра Free е богато. Стандартното оборудване включва въздушно окачване, адаптивен круиз контрол, четиризонов климатик, многоконтурни електрически предни седалки, регулируема вентилация, отопление и масаж.
Салонът е предназначен за пет места. Предният панел съдържа три обединени екрана; информационно-развлекателният комплекс е способен да разпознава жестове и гласови команди, има технология Face ID и актуализации. От Dongfeng твърдят, че серийният Voyah Free ще получи 20 (!) системи за подпомагане на водача, интелигентна навигационна система, активна технология за нощно виждане и много други.
Абсолютно всечки подробности за новия автомобил ще бъде разкрит през първата половина на 2021 г., а Voyah Free ще започне да бъде продаван в Китай през третото тримесечие на следващата година.
Базовата цена от 400 хиляди юана изглежда много привлекателна, тъй като BMW X5 в страната струва от 860 хиляди юана, а Audi Q7 – от 689 хиляди юана.
Харесайте и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!