Въпреки постоянно затягащите се регулации, автомобилните производители продължават да очароват с красиви, интересни и мощни превозни средства, в които се срещат все повече лукс и екстри. Същото важи и за догодина, макар индустрията да беше ударена от най-тежката криза в мирно време в историята.
Със съдействието на изданието Car and Driver, ето какво можем да очакваме. Моделите са подредени по азбучен ред.
Alfa Romeo GTV и Tonale
GTV
Източник: Alfa Romeo
Alfa Romeo възражда бранда икона GTV – или поне така обяви още преди две години, след което изтъкна, че го отлага, което означава, че можем да видим новото купе, базирано на Guilia, догодина.
В най-мощната си версия, купето трябва да споделя 2,9-литровия V6, който при Giulia има мощност от 505 к.с., само че към нещо ще е добавен и електромотор, който според компанията ще добави още 100 к.с. за кратки периоди от време – когато оригиналните 505 к.с. не са ви достатъчно. През останалото време хибридната система ще се зарежда от конвенционалния мотор.
При задвижването засега е известно, че Alfa Romeo GTV ще остави задните колела като водещи. Очаква се в някой момент да се появи и система за задвижване на четирите колела, която от компанията наричат Quadrifoglio, като по-голямата мощност вероятно отново ще се предава назад.
Очаквана цена: 50 хил. долара.
Tonale
Източник: Alfa Romeo
Tonale е компактен луксозен SUV, който към двигателя с вътрешно горене ще добави и хибридно задвижване с ограничен пробег само на ток. Не е ясно още кой двигател ще се използва за него, но се очаква той да излезе с предно предаване, за разлика от съществуващите платформи на Alfa Romeo.
От снимките става ясно, че интериорът е изключително изчистен – мода, която много автомобилни производители започнаха да използват след Tesla. В средата на таблото вероятно ще има 12,3-инчов дисплей с инфотеймънт системата Alfista.
Очаквана цена: около 35 хил. долара.
Audi e-tron GT и Q4 e-tron
e-tron GT
Източник: Audi
Audi e-tron GT беше разработено заедно с електромобила Porsche Taycan и двете споделят обща 800-волтова архитектура, позволяваща изключително бързо зареждане. В случая на Audi, електрическото возило има по един електромотор на всяка ос, като заедно те генерират обща мощност от 590 к.с.
Разбира се, чрез системата Quattro колата може да модифицира колко мощност подава към всяка отделна гума, което ще направи модела изключително добър в завоите, когато започне да излиза от заводите, вероятно по някое време догодина. Ускорението на колата ще е за 3,5 секунди до 100 км/ч и за 12 секунди до 250 км/ч.
Повече подробности за модела се очакват в началото на следващата година.
Очаквана цена: над 100 хил. долара
Q4 e-tron
Източник: Audi
Q4 e-tron е компактен електрически кросоувър, който ще бъде на пазарите догодина и ще е първото Audi, което ще използва модулната електрическа система на Volkswagen MEB. С него компанията влиза в пряка конкуренция срещу Tesla Model Y и Volvo XC40.
Моделът ще има 82 kWh батерия, която ще осигурява пробег от 450 км. За разлика от по-големия си братовчед, Q4 e-tron ще побира само четирима пасажери. За по-хладните региони ще се предлага пакет като екстра Cold Weather.
Както и e-tron GT, Q4 e-tron ще има електромотор на всяка ос с обща мощност от 300 к.с., които ще го изстрелват от 0 до 100 км/ч за 6,3 секунди – ускорение, което е по-бавно от Audi Q5 с двигател с вътрешно горене.
Очаквана цена: 45 хил. долара (за базовата версия)
BMW M3 / M4
Източник: BMW
Новите M3 и М4 са братя – първата е седан, а втората – купе. Те ще споделят редовия шестцилиндров двигател, който сега се среща в X3 M и X4 M, който в случая на M3 и M4 се очаква да вади мощност от над 500 к.с. с пакета Competition. Без него колите ще имат мощност от „само“ 473 к.с. Във всички версии той ще има по две турбини. С двата очаквани модела BMW влиза в пряка конкуренция срещу Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio и Mercedes-AMG C63.
Стандартно M3 ще излезе с 18-инчови джанти отпред и 19-инчови отзад, като при версиите с пакета Competition те ще са с по 1 инч по-големи. Очаква се да ускоряват от 0 до 100 км/ч за под 3,3 секунди, като се има предвид, че това е времето, дадено от X4 M Competition и че M3 и M4 са значително по-леки. Градският им разход ще е около 15 литра на 100 км, а извънградският – около 10 литра на 100 км.
Панелът с инструментите е заменен от 12,3-инчов дисплей, който може да се конфигурира. Свързаността с колата ще се осъществява чрез Andorid Auto и Apple CarPlay, за който пасажерите вече няма да е нужно да плащат допълнително. Звуковата система е Harman/Kardon.
Очаквана стартова цена: 70,8 хил. долара (M3) и 72,7 хил. долара (M4)
Cadillac CT5-V Blackwing
Източник: Cadillac
Новият Cadillac, наследяващ CTS, няма да вземе и името на серията двигатели Blackwing, тъй като няма да идва с такъв. Колата ще идва с подобрена версия на двигателя, срещащ се в CTS-V – 6,2-литров суперчарджнат V8 с мощност от 650 к.с., който ще е свързан с 10-степенна автоматична скоростна кутия или с 6-степенна ръчна такава за сериозните пистови състезатели.
Топ версията на модела ще включва платформата Alpha, разработена от General Motors и за разлика от европейските си конкуренти не се очаква да дойде със задвижване на четирите колела, а само на задно. Затова пък ще е малко по-евтин.
Очаквана стартова цена: 85,6 хил. долара
Hyundai Santa Cruz
Вероятно той ще идва на обща платформа с кросоувъра Santa Fe, но засега не е ясно какви двигатели ще са достъпни за потребителите. Очаква се той да може да тегли над 2 тона, а потребителите да се свързват с него с Apple CarPlay и Android Auto.
Очаквана стартова цена: 25 хил. долара
Jaguar XJ
Източник: Jaguar Land Rover
Новият XJ загърбва големите двигатели, които сме свикнали да виждаме в Jaguar. Вместо това догодина той ще е изцяло електрически и ще има пробег от над 500 км. До 2025 г. ще бъдат пуснати и хибридни версии.
Новият модел е направен на модулната платформа на Jaguar Land Rover Modular Longitudinal Architecture.
Новият модел ще вади мощност от 394 к.с. и ще има въртящ момент от над 695 Nm.
Очаквана цена: над 100 хил. долара
Nissan 400Z
Източник: Nissan
Nissan ще представи новия дизайн на купето Z под името 400Z, в което се очаква да има V6 двигател с два турбочарджъра, който вероятно ще е същият, който в момента задвижва Infiniti Q60 и който ще е свързан с 6-степенна ръчна трансмисия. Мощността му се очаква да е около 300 к.с., а с по-луксозния вариант NISMO тя да нараства до 400 к.с.
Очаквана стартова цена: 45 хил. долара