Zoom може да придобие Smartsheet и Dropbox през 2021г. за да се конкурира успешно с Microsoft и Google

Zoom продължават да впечатляват анализаторите със своето представяне през годината. Въпреки конкуренцията приложениeтo за видеоконференция се радва на невероятен успех. Проблемите със сигурността, които възникнаха в началото на 2020г. вече са в миналото.

В момента Zoom е предпочитано решения за бизнес средите и е най-бързо развиващият се софтуер сред приложенията за комуникация.

Пазарни наблюдатели от компанията RBC Capital Markets споделят мнението, че възхода на Zoom тепърва започва. Според тях приложението има внушителен потенциал да продължи да се развива с невероятни темпове. За целта, обаче разработчиците трябва да помислят за някои стратегически решения, които да разширят бизнеса на Zoom.

Oсновният извод на анализаторите е, че за да се конкурират дългосрочно с гиганти като Microsoft и Google са необходими поне две придобивания на външни компании, съобщава BusinessInsider. Това са популярната облачна услуга Dropbox, както и Smartsheet – платформа създадена да стимулира продуктивността, като позволи на големи групи хора да работят заедно над общи проекти онлайн.

 

 

С оглед актуалните трендове в индустрията и продължаващата пандемия изглежда, че видео комуникацията ще е основния начин за общуване и през 2021г. Ако Zoom са твърдо решени да се възползват от невероятния потенциал за бизнес растеж, който вече демонстрират трябва да отделят капитал за финансиране на подобни сделки.

Тук е момента да отбележим, че пазарната капитализация на Zoom е $116 млрд., което е петкратно увеличение, спрямо същата стойност в началото на 2020г. Едва ли има по-добро доказателство за успеха на приложението от тези цифри. Придобиването на Dropbox ще изисква около 26 милиона акции, с които да компенсира инвеститорите.

Сделката за Smartsheet може да се финансира с предоставянето на 24 млн. акции, твърдят от RBC Capital Markets. Цената на Dropbox е около $9.7 млрд., докато Smartsheet се оценява на около $8.8 млрд. Реализирането на подобни сделки освен засилването на конкуренцията с Microsoft и Google ще позволи на Zoom да генерира с 60% повече приходи.

 

TagsZoom