Huawei разгръщат стратегията си в пазара на премиум смартфони с две атрактивни серии: Huawei P и Huawei Mate Series. Компанията спазва стриктно график, който предвижда премиери на нови модели през първото и третото тримесечие на каледнарната година. Впечатляващите технологии и невероятните камери, които предлагат устройствата позволиха на Huawei да стане най-големият производител на смартфони в света за второто тримесечие на 2020г.
Постижението е още по-сериозно в контекста на търговските санкции на САЩ срещу компанията, които лимитират възможностте за нормални бизнес отношения.
Huawei не могат да използват Android и Google Play в новите си модели и също така разчитат на бранда Honor, за да бъдат влиятелен фактор сред по-евтините смартфони. Голямо предимство на смартфоните Honor е, че предлагат премиум функции на по-достъпна цена.
Влошените отношения между Китай и САЩ, обаче принуди Huawei да продаде бизнеса със смартфони Honor на Zhixin New Information Technology. Финансовите параметри на сделката достигат до $15.2 млрд., като Honor ще прожълди да оперира като самостоятелна компания.
Новият купувач представлява китайски консорциум от над 30 търговски дружества, като сделката се очаква да преодолее част от ограниченията. Отделянето на Honor в компания, която не се контролира директно от Huawei е единствената възможност да продължи да се развива този бизнес. Въпреки това не е изключено САЩ да опитата да наложат допълнителни ограничения на Honor след финализирането на сделката.
Основателят на Huawei, Рен Женгфей дори изрази надежда, че Honor не само могат да повторят успеха, но дори и да бъдат още по-популярни от смартфоните на компанията-майка. В свое изявление за South China Morning Post той уточни, че е безпредметно вече да се свързват Honor и Huawei, тъй като двата бранда ще имат различно бъдеще.
Премиерата на бранда е преди седем години, като през миналата година са реализирани продажбите на 70 млн. смартфона Honor на световния пазар. Според IDC този бизнес генерира 28% от всички доставки на Huawei през първото тримесечие и приходи от над $10 млрд.