Първата половина на 2020г. създаде неочаквани проблеми за производителите на смартфони, които бяха предимно свързани с пандемията от коронавируса. Все пак ситуацията вече започна да се стабилизира, като края на годината традиционно е доста активен период.
Няма как да не отбележим и премиерата на ново поколение смартфони от висок клас, като Huawei Mate 40 Pro и iPhone 12.
Тези устройства тепърва ще регистрират високи продажби и ще имат свой принос за развитието на индустрията. Докато очакваме да стартират продажбите на устройствата разбираме какви са били водещите тенденции в пазара на смартфони през третото тримесечие.
Информацията е от доклад на IDC и разкрива, че са продадени 353.6 млн. смартфона през този период, което е 1.3% спад от същия период преди година, съобщава GIzmoChina. С оглед социалната изолация и пълното блокиране на доста икономики можем да кажем, че това е добро постижение. Анализаторите прогнозираха много по-сериозен спад, но изглежда, че индустрията започва да се възстановява от кризата с COVID-19.
Samsung успяват да си върнат лидерската позиция, която загубиха през второто тримесечие. Корейският производител вече притежава 22.7% от продажбите през юли-септември, което дължи на 80.4 млн. доставки за периода. Така Samsung регистрират 2.9% ръст, в сравнение с 2019г.
Втората компания в списъка на IDC е Huawei, които въпреки проблемите с търговските санкции са реализирали продажбите на 51.9 млн. устройства. По този начин китайския бранд успява да достигне 14.7% дял в световния пазар на смартфони.
Продажбите на компанията намаляват с 22% на годишна база, а модели като Huawei Mate 40 Pro се очаква да окажат силно влияние върху присъствието на Huawei през настоящото тримесечие. Любопитното е, че Xiaomi за първи път изпреварват Apple по продажби и вече разполагат с 13.1% дял при смартфоните.
Китайският производител е реализирал продажбите на 46.5 млн. смартфона, спрямо 41.6 млн. на Apple, които имат 11.8% и са на третата позиция. В заключение ще отбележим, че Xiaomi отчитат 42% ръст в продажбите за периода, докато Apple са доставили с 10.6% по-малко устройства.