Изкуственият интелект на Facebook може да превежда директно текст на 100 езика

Tехнологиите с изкуствен интелект от доста време не са част от сюжета на фантастични филми, а неизменна част от ежедневието. В момента AI системите са толкова разпространени, че се използват от камерите на смартфоните, от търсачките, мобилните приложения, социалните мрежи и др.

Facebook също инвестират сериозни средства за разработка на изкуствен интелект, който е ключов фактор за предоставянето на информация и поддържането на профилите ни. Специалистите на компанията са разработили нова система, която използва AI и е предназначена специално за превод на съдържание на чужди езици.

Досегашните тестове на Facebook са доста оптимистични и показват, че технологията е в състояние да превежда ефективно между 100 различни езика. Това се случва и без необходимостта текста да се превежда първо на английски, а след това на други езици, както много настоящи системи от този тип.

От компанията са гарантирали и допълнителни оптимизации, които подобряват още повече работата на новите AI алгоритми, съобщава NewScientist.

 

 

Новият софтуер с изкуствен интелект на Facebook превъзхожда конкурентните системи с поне 10 точки на 100-бална скала, въведена от академичните среди за автоматична оценка на машинните преводи. Детайлен анализ направен от екип хора на Facebook показва, че съдържанието е преведено с повече от 90% точност.

Системата на Facebook е обучена с база данни, която включва 7.5 млрд. изречения, генерирани на случаен принцип от интернет на 100 различни езика. Най-големият прогрес е, че при превода не е необходимо всеки път преводите да се извършват на английски език.

Ако всичко върви по план Facebook ще интегрират технологията към профилите в социалната мрежа, в която всеки ден се правят над 20 млрд. превода на съдържание на чужд език. Кликването на бутона „Translate“ позволява автоматично да видите какво означава дадена дума или изречение на повече от 160 езика.

Въвеждането на системата ще бъде полезно за борбата с нецензурните и обидните постове, които се разпространяват между профилите във Facebook.