Едва ли е изненадащо, че все по-често избираме да пазаруваме онлайн, в сравнение с физически магазини. Предимствата на купуването на стоки в интернет са многобройни, като разпространението на пандемията само задълбочи ситуацията. През последните тримесечия се отчита впечатляващ трафик не само в платформите за електронна търговия, но се увеличават и продуктовите категории, които пазаруваме в интернет.
Модерните технологии могат едновременно да улеснят ежедневието ни, но също така крият сериозни рискове за сигурността.
Това се превръща в основен приоритет, когато се налага да публикуваме данни за банковите карти и профили. Всеки път, когато извършвате плащане в интернет или правите поръчка трябва да бъдете изключително внимателни, за да не попаднат данните ви в чужди ръце.
Последен доклад на анализатори на Visa показват интересни трендове в навиците на потребителите от началото на годината досега. Водещо заключение е проучването е, че социалните мрежи имат все по-важна роля при вземането на решение за пазаруване онлайн, съобщавa TechRadar.
Taка например всяка една покупка извършена в интернет е провокирана от взаимодействие с профилите ни във Facebook и други водещи социални платформи. Потребителите не само се доверяват на коментари и мнения на други хора, но също така получават повече информация за бъдещата си покупка.
Много важен фактор е удобството на социални мрежи за купуване на продукти в интернет, тъй като изисква само няколко кликвания. Неслучайно повече от 35% от хората определят този фактор като ключов за финалния избор, като 26% от потребителите са доволни от невероятната скорост на целия процес. Приблизително всеки пети човек използва мобилно приложение за покупки онлайн.
57% oт хората, които се включват в проучването на Visa споделят, че не обръщат съществено внимание на коментарите на други хора, както и ревюто на съответния продукт във външни сайтове. Само 46% от потребителите обръщат внимание на възможностите за връщане на продукт в случай на неочакван проблем още преди да го поръчат.