Продажбите на компютри през третотото тримесечие на 2020г. подобриха 10-годишен рекорд

Все повече хора работят вкъщи, заради социалната изолация. Този тренд остава стабилен и през третото тримесечие на годината. От една страна водещите разработчици на приложения за видеоконфернеция постоянно ги ъпдейтват, а от друга се забелязва ръст в продажбата на хардуер.

Доста потребители отделиха средства за покупката на нови устройства, с които да превърнат домовете си във виртуални офиси.

Благодарение на тези процеси отчитаме солиден ръст в продажбите на компютри през последното тримесечие на годината. Данните са от последен доклад на Canalys, които разкриват, че най-динамични са събитията в сегмента на лаптопите.

Според прогнозите на Canalys в периода между юни-септември са реализирани продажбите на 64 млн. устройства в световен мащаб. Всички водещи производители като HP, Dell и Lenovo могат да се похвалят с ръст в продажбите. Ако добавим персоналните компютри и мобилните работни станции броя на доставките достига до 79.2 млн., съобщава TechSpot.

Tова представлява увеличение с двуцифрено изражение от 12.7%, спрямо показателите за същия период преди година.

 

 

Любопитен факт е, че това е най-високия ръст в продажбите от десет години насам и показва по най-добър начин, че индустрията се възстановява от първата половина на 2020г. Най-голям принос имат продажбите на лаптопи от 64 млн., които почти се доближават до рекордните 64.6 млн. отчетени през четвъртото тримесечие на 2011г.

През третото тримесечие регистрираме 28.3% увеличение в продажбите на преносими компютри и работни станции. В същото време десктоп устройствата отчитат спад от 26%.

Lenovo продължават да са лидер и са генерирали 19.2 млн. от продажбите, което им гарантира 24.3% дял. Втората позиция е за HP, които доставят 18.6 млн. устройства и вече имат 23.6% от световните продажби за периода. Двете компании отчитат увеличение от съответно 11.4% и 11.9%.

Третата позиция е за Dell с 11.9 млн. продажби и 15.1 дял. Първите пет се допълват от Apple и Acer, които могат да се похвалят с респективно 8.1% (6.3 млн.) и 7.1% (5.6 млн.) продажби през изминалото тримесечие.